• Nan1e
    Äldre 2 May 18:33
    2388 visningar
    4 svar
    4
    2388

    Röd/Vitt tema?

    Nu är det äntligen min tur (nåväl är ju ett år kvar, men vi planerar för fullt),
    och både jag och min M2B har mörkrött som favoritfärg och vill gärna ha vitt och rött som tema.
    MEN när vi la fram förslaget för mina vänner så trog de fram en massa teser om att rött vitt har man då inte på ett bröllop för då betyder det att tärnorna varit med gummen och så vidare,
    så min fråga är, vad gäller traditionen?
    Någon annan som har haft just ett sånt tema?
    Bifoga gärna bilder som kan vara passande (för inspiration) =)

    Ha det fint! Och tack på förhand!

  • Svar på tråden Röd/Vitt tema?
  • Brud 121212
    Äldre 2 May 18:45
    #1

    Vi skall oxå ha rött och vitt (& silver) som färgtema men vi gifter oss i december..

    O de där med att om tärnorna bär rött har dem varit med brudgummen är bara SKITSNACK!!!

  • annapa­nna88
    Äldre 2 May 19:09
    #2

    Jag tror det är ganska vanligt att brudpar har vitt och rött eller svart och rött som temafärger faktiskt.


    Att rött skulle ha någon speciell betydelse på bröllop är faktiskt en stor MYT! Det finns inget sådant skrock sen gammalt eller så... :)


    Om du bläddrar bland gamla trådar tror jag du kan hitta sådana som handlar om rött som färgtema, har för mig att jag sett det här nån stans :)


    Lycka till!!


     

  • cookie­andker­mit
    Äldre 2 May 19:50
    #3

    Vi har rött och vitt som färger och tärnan min hon har röd klänning :) Hon är så fin i den. Bry er inte om vad alla andra säger! Ni gör som NI vill och är rött er favorit färg så kör på det! :)


     

  • Nan1e
    Äldre 4 May 18:23
    #4

    Det låter bra,
    har inte koll alls på traditioner, men är det bara skrock så bryr det mig inte i ryggen ;)
    Brukar ju ha fredag den 13e som riktigt bra dagar, så vi kör nog på rött vitt (och silver hade jag tänkt).
    Låter Inbjudan gå ut i silver papper med vitt/rött satin och organza band med tillhörande pärlor! Som en hint om vad som komma skall!
    Ser såå fram emot detta, efter åtta år! Haha! =)

Svar på tråden Röd/Vitt tema?