• Luna12
    Äldre 2 May 12:19
    1793 visningar
    3 svar
    3
    1793

    Sitta ner under vigseln?

    Jag gifter mig på lördag och är gravid i v34. Har väldigt dåligt järnvärde och blodtryck och blir yr och svimmar så fort jag står upp i mer än 5 minuter. Har svimmat flera gånger senaste veckorna.
    Prästen ska ställa fram en stol åt mig i kyrkan, så får jag sitta ner mesta delen under vigseln. Men nu när jag pratade med honom så föreslog han att vi kunde göra så att både jag och killen sitter ner hela tiden förutom under löftena och ringväxlingen och den delen. Att det kanske skulle se lite bättre ut.

    Kan man göra så? Ser det inte jättedumt ut? Eller ser det konstigare ut om bara jag sitter? Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Sitta ner under vigseln?
  • Dazzle
    Äldre 2 May 12:21
    #1

    Jag tycker det skulle vara snyggt med två höga barstolar fast med rygg, i vitt trä t.ex. Tror ikea har något sådant. Annars ser det inte alls konstigt ut - alla förstår!! Men jag tycker ni ska göra lika, så ni känner er nära varandra!!

  • annapa­nna88
    Äldre 2 May 13:31
    #2

    Jag hade nog tyckt det så konstigare ut om bara den ena satt ner, även om ju alla förstår varför. Tror också att det kanske skulle kännas lite konstigt för dig att sitta ner medan han står upp... men det vet jag ju inte :)

  • Äldre 2 May 14:07
    #3

    Hej,


    I Norge sitter alltid brudföljet i kyrkan. Det är endast under få delar som man måste resa sig. Jag tycker det är en fin tradition och så slipper man se alla dessa nervösa brudpar som svimmar i kyrkan ;)


    Luna12 skrev 2012-05-02 12:19:44 följande:

    Jag gifter mig på lördag och är gravid i v34. Har väldigt dåligt järnvärde och blodtryck och blir yr och svimmar så fort jag står upp i mer än 5 minuter. Har svimmat flera gånger senaste veckorna.
    Prästen ska ställa fram en stol åt mig i kyrkan, så får jag sitta ner mesta delen under vigseln. Men nu när jag pratade med honom så föreslog han att vi kunde göra så att både jag och killen sitter ner hela tiden förutom under löftena och ringväxlingen och den delen. Att det kanske skulle se lite bättre ut.

    Kan man göra så? Ser det inte jättedumt ut? Eller ser det konstigare ut om bara jag sitter? Hur hade ni gjort?


Svar på tråden Sitta ner under vigseln?