• Millesim

Garpenbergs Slott med hotell

Vi var på Garpenbers slott som finns i södra Dalarna, 1 1/2 timme från Stockholm. Måste få rekomendera denna underbara plats. Vi var där över en helg och var med på deras guidade tur, hon som berättade sa just att de har många bröllopsällskap som väljer att komma på fredagen och sedan hem på söndagen. De måste vara perfekt, och det är tydligen ganska nytt.
    Vi hade en  skön helg med fantastisk god mat.

• Svar på tråden Garpenbergs Slott med hotell
  • aniara

Jag kan tillägga att det är Garpenbergs herrgård som bytt namn till Garpenbergs slott. Min moster gifte sig där 1992 och både min pappa och min morfar har varit där en del när herrgården hörde till Skogshögskolan. Jag minns inte så mycket av stället men jag kan verkligen tänka mig att det är fint för bröllop!

• FelizLane

Det är till salu har jag hört! ;D Om någon känner sig manad att köpa det till sitt bröllop då ;D 16 miljoner.. Kanske passar inom någons budget :D

• Millesim

Det är sålt, de är de nya ägarna som har gjort om de helt, alla möbler från gamla skogshögskolans tid är ersatt av en jätte härlig inrednings still. 

• Mariem

Jag ska ha min bröllopsfest där 2 juni. Vi blir 80 gäster och drygt 30 kommer redan på fredagen och sover över två nätter. Det är ett helt fantastiskt ställe! Kan inte tänka mig något finare! Det är så bra att det finns hotellrum för alla gäster och sviter till brudpar och dom närmaste! Väldigt bra mat har dom också! Idag är det exakt 1 månad kvar. LÄNGTAR!!!

• Karina1307

Hej!
    Vi har också tittat på Garpenbergs slott för våran bröllopsfest nästa år, men är det någon som vet om priserna som står på hemsidan är inkl. moms?

Svar på tråden Garpenbergs Slott med hotell