Ensam o ledsen
Är en tjej som alltid haft lätt att lära känna nya människor o haft många vänner. Men nu på äldre dagar känner jag mig sjukt ensam. Bor inte i samma stad som min närmaste familj o det påverkar mig så mycket. Bor med min sambo o barn, har ett hyfsat jobb o bra boende. Vi hittar på mycket saker att göra o nu gifter vi oss nu i augusti efter många år tillsammans. Vi har rätt många gäster på bröllopet. Jag borde inte känna mig så här ensam men just nu är det nästan outhärligt. Alla har liksom sitt och är jämt upptagna. Fattar inte varför vi bjuder så många på bröllopet? Vi är dem som fixar fester o många gillar att komma på dem, men de bjuder aldrig tillbaka! Är så sjukt less på att ge o ge... Men om jag inte fixar o trixar känns det som om ingen bryr sig. Familj o vänner hemifrån vill gärna träffa oss när vi kommer hem men det är ju inte så att de kommer o hälsar på oss någongång... Jag känner mig så ledsen att jag funderar på att ställa in bröllopet o att vi sticker iväg o gifter oss ensamma på nån strand.. Vad ska man göra?