• LillaC

De sista små detaljerna...

Nu börjar det närma sig, knappt tre veckor kvar! Det mesta börjar falla på plats men en del saker är kvar, bl.a. de sista detaljerna i min klädsel. Klänningen och skorna ska jag ha, bilden på buketten är min inspiration, ska ha 3 st av de rosarandiga pionerna med brudslöja och ÿtterligare någon blomma som tar upp den mörkare rosa färgen i pionerna. Vad som återstår är vilka smycken jag ska ha samt vilken frisyr. Har page som når till käkbenet med kort lugg. Alla förslag är välkomna, inte så många som vet att jag ska gifta mig så jag har inte någon att be om smakråd, tur att BT finns

• Svar på tråden De sista små detaljerna...
  • LillaC

Hmm, läst 52 gånger men inget svar, är jag ett hopplöst fall? Flört

• Kramarina

Page ger ju inte så mycket hår att leka med men kanske sätta upo lite på ena sidan och sätta dit en blomma?

• Strawberry

Sitter även jag lika vilsen över de sista små detaljerna som hår och smycken och vet hur klurigt det är. Har rensat smyckeslådorna här hemma för att ta med när jag får prova nin klänning nästa vecka för att få klart vilken stil jag tycker passar bäst till.Jag har kanske inte direkt så många bra tips men till de skorna och klänningen (riktigt snyggt måste jag säga!!!) hade jag nog hållt mig till något i silver och någon fin glittrande/genomskinlig sten för att fånga upp det glitter du redan har. Kanske en enkel klassisk silverkedja runt halsen, ungefär som den du har nu fast med ett "längre hänge" på och sen lite mer ordentliga och iögonfallande örhängen i samma stil. Håret hade jag (vet ju inte vad du passar i) valt att locka och lite slarvigt uppsatt, kanske med ett snyggt hårspänne eller blomma till. En lite romantisk uppsättning alltså och inget som ser allt för strikt ut. Som armband hade jag valt något bredare som verkligen syns och inte endast en en tunn silverkedja.

Sist jag var ute och kollade smycken fastnade jag för "snö" och "pilgrim" som jag tyckte hade mycket snyggt just nu som skulle passa bra till mig och min klänning, och det påminner klart om din i stilen. Lycka till!!

• Linsan

Jag tycker att det skulle vara fint med någon form av hårsmycke eller diadem och sedan ha håret nedsläppt.

• LillaC

Åh, tack för att ni tar er tid att svara.
    Kramarina: Nä det är ju inte så mycket hår (iaf inte på längden, men tjockt är det  ). Trivs bra med min frisyr och skulle inte vilja ha långt i normala fall men det skulle ju onekligen ha underlättat nu. Ditt förslag låter fint .
    Strawberry: Jättebra tips ju! Lockigt hår har jag funderat på, vill som du säger ha lite romantisk känsla då det skulle passa bra med klänningen. Armband vet jag inte om jag törs ha då jag är ganska klantig och klänningen är i chiffong, rädd att jag ska fastna . Ska hämta klänningen nästa helg så då kan jag ju prova lite olika halsband här hemma sen. Ska kolla in snö och pilgrim också.
    Linsan: Tack för tips! Ska kika lite på olika hårsmycken. Diadem blir nog för mycket för mig, vill ha en lite enklare stil.

• Strawberry
    LillaC skrev 2012-04-29 21:28:31 följande:
    Strawberry: Jättebra tips ju! Lockigt hår har jag funderat på, vill som du säger ha lite romantisk känsla då det skulle passa bra med klänningen. Armband vet jag inte om jag törs ha då jag är ganska klantig och klänningen är i chiffong, rädd att jag ska fastna . Ska hämta klänningen nästa helg så då kan jag ju prova lite olika halsband här hemma sen. Ska kolla in snö och pilgrim också.
    Min klänning är även den i chiffong och jag väldigt klumpig så förstår vad du menar.  Jag tycker det ser lite tomt ut utan armband, speciellt när mycket fokus är på händerna och ringarna men det är ju helt upp till dig! Jag kommer att ha ett silverarmband som är lite bredare än bara en tunn kedja, men utan kanter eller sånt som kan riva upp klänningen.
  • Strawberry

Samma känsla i frisyren som 2 eller 3 kanske?

• LillaC

Åh tvåan var jättefin! Kan absolut tänka mig ngt liknande Ska funderaa på det där med armband, kanske hittar något som inte är så vasst.

• BrudenEmelie

Jättevacker klänning!
    Jag skulle kört på vackra stora glittrande örhängen, som framhäver smycket under bysten,och skippat halsband eftersom du har så vackra axelband på klänningen :) Det är så fint med kort hår och långa örhängen!

Lycka till!

• LillaC

Ninja66: Jo jag vet . Men det är inget jag kan tänka mig att ha, men tack för tipset.

• LillaC

BrudenEmelie: Nu har ju inte jag jättekort hår utan det täcker öronen, så då vet jag inte om det är så fint med den typen av örhängen. Skulle ju i så fall vara om jag har håret bakåtdraget/uppsatt på något vis. Hmm, har en hel del att fundera på känner jag . Tack för tips!

Svar på tråden De sista små detaljerna...