• Two hearts

    "uppdatering" av våra löften.

    Vi är ett "äldre" par, som träffades några år efter 40-strecket. Efter 2 månader förlovade vi oss, romantiskt under en herrgårdshelg och blev man och hustru efter mindre än 1 år. Planerna var att vi skulle svara Ja till varandra omgivna av våra närmaste familjer och vänner men saker och ting omkring oss gjorde att vi i stället valde att smita iväg på tu man hand. Ett helt underbart kyrkbröllop men självklart saknades de närmaste. Vi kom inte heller iväg på någon bröllopsresa. Det är några år kvar men vi har så smått börjat planera för att förnya våra löften till varandra och ställa till med en fest på vår 10-åriga bröllopsdag.


    Planerna är att vi även denna gång skall smita iväg och då utomlands, när vi ger varandra nya löften. Vi två i solnedgången på en sandstrand i Thailand, stående i ett blomsterhjärta, på vår 10-åriga förlovningsdag i december och sedan på vår 10-åriga bröllopsdag till sommaren  ställa till med en fest för våra familjer och vänner.


    Mannen tappade båda sina ringar för något år sedan, i samband med ett arbete där han skottade en massa snö. När han märkte att ringarna var borta så letade han efter dem men de var och förblev borta. Så tanken är att han skall få en bredare ring med mitt namn och förlovnings- och bröllopsdagsdatum, där på stranden och att jag skall få en vitguldsring.


    Låter detta överdrivet eller låter det som en hyllning till kärleken och styrkan som finns mellan oss. Vi har gått igenom både sjukdomar, dödsfall och andra tuffa motgångar men kommit ut starka på andra sidan tillsammans. Vi vill ställa till med en fest i Kärlekens tecken men det känns lite "för mycket" med att ställa till med en "bröllopsfest" där vi förnya våra löften inför våra familjer, när de inte var med på vår bröllopsdag men samtidigt känns det bra att ge varandra "uppdatering" av våra löften.

  • Svar på tråden "uppdatering" av våra löften.
  • SkövdeSophie

    Det låter jätteromantiskt! Jag älskar hyllningar till kärleken Tycker dock ni skall fundera på att förnya era löften framför släkt och vänner. De fick ju inte vara med för tio år sedan. Ni kan ju alltid åka på romantisk resa och fira er förlovningsdag också!

Svar på tråden "uppdatering" av våra löften.