Blomarrangemang på borden?
Har varit och pratat med vår restaurang där vi ska ha vår bröllopsfest och kom då in på blommorna som ska stå på borden. Jag hade tänkt mig ngt sånt här på bilden:
för jag vill bara ha ngt lätt och enkelt då jag inte är så intresserad av blommor. Tjejen som är vår kontaktperson sa då att det kommer att se väldigt kalt ut och det kan jag hålla med om. Vi behöver nog lite mer blommor och lite "större".
Hon sa då att hon kunde göra blomsterarrangemangen och att det skulle kosta mellan 300-600kr/st och vi behöver ca 8 stycken. Det blir en vääääääääääldigt massa pengar känner vi, på blommor som ska stå på borden under en middag, och ja hur länge sitter man? 3 timmar max (2-rätters, tårta som efterrätt och då flyttar vi på oss)?
Jag har nu funderat på om man inte istället ska köpa några fina vaser och sedan på själva bröllopsdagen gå ner på torget och köpa fina snittblommor istället? Det blir betydligt billigare och det kommer ändå se snyggt ut.
Plocka blommor själv är inget alternativ. Har inte tid för det och jag vet itne ens vart jag ska hitta fina blommor i Stockholm som kan handplockas lagligt utan att rycka de från en rabatt :)
Så, hur gör ni andra med sånt här? Hur är ert tänk?