• Nathalie

Hjälp! Byta förlovningsringar när man gifter sig?

Hej, jag behöver lite hjälp! Vi ska förlova oss nu i sommar och jag har hittat en ring som jag tycker väldigt mycket om, men jag är så osäker på vigselringarna och jag vill verkligen att det matchar, jag vill inte behöva bestämma mig för vigselring nu.

Jag har kollat runt lite och ser att folk har bytt ut förlovningsringarna när dom gift sig. Då vi just nu inte har råd med En ring för 10.000+ sen är det ju två vi ska ha :) Jag undrar om det är okej(vanligt) att göra så? Då vår budget är under 10.000kr för två. Har kollat på släta ringar från Schalins. Men jag kanske vill ha med någon sten på så det blir fint med vigselringarna. Hjälp mig är ni snälla :)

- Nathalie 

• Svar på tråden Hjälp! Byta förlovningsringar när man gifter sig?
  • Green

Nu blev det rörigt i min stackars hjärna!
    Hur menar du?

Ska ni ha vars en förlovningsring och vars en vigselring?
    Våra två förlovningsringar + min vigselring kostade 6500:- ihop. Rätt rejäla ringar i rött guld och fem diamanter i vigselringen. 
    Det går oftast att få vigselringen anpassad efter förlovningsringen så att dom får samma ringskena mm.

• Nathalie

Vi har tänka att köpa två guldringar i klassisk stil. Dock är jag lite av ett kontrollfreak och är rädd att min förlovningsring kanske inte passar till vigselringen. Kan man/ är det vanligt att byta förlovningsringen när man köper vigselringar? Så dom matchar, eller kanske sätter på några stenar. 

• viqueur

klart man kan byta förlovningsringen när man gifter sig. men personligen skulle jag inte göra det, sitter för mycket minne i just den ringen, så jag hittade en alliansring som matchade min befintliga (förlovnings)ring. de i butiken kan hjälpa dig med vad som ser snyggt ut med din förlovnigsring om du själv är osäker.

• Green

Tar ni enkla, klassiska förlovningsringar så kan du i princip få vilken ring som helst att passa till den sen.
    Jag hittade en ring jag gillade men ringskenan passade inte till min förlovningsring. Det var inga som helst problem. Guldsmeden specialgjorde en ring till mig som passade perfekt. 
      Guldsmeden tog 750 :- i arbetskostnad (Lyxxa på Väla)

Svar på tråden Hjälp! Byta förlovningsringar när man gifter sig?