• J8783

    Får skopunkten kopiera skor??

    Jag har en fundering.Jag har köpt ballerina skor i min lokala skobutik, för 595kr. Sen fanns nu ett par snarlika ballerina på skopunkten nu (deras webbshop) och dom är snarlika dom jag redan köpt mig. Men nu känner jag mig så lurad! 

    Dessa köpte jag för 595kr på skobutiken märket Wildflower:



    Och dessa från skopunkten.se:



     Hade jag vetat om detta, kunde jag provat ut dom på butiken och sen köpt dessa!! Kostar 249kr där.. Men men nu har jag köpt skor ändå. 

    Hur tycker ni? Jag har ju köpt dom, och budgeten är super stram just nu. Men skulle in till Karlstad imorgon och kunde då ha köpt dessa på skopunkten. Gifter mig om 1 mån, fick lite smått panik.
    Men hur skulle jag vetat egentligen att dessa skulle komma in så snart. Det enda som skiljer är "wildflower" och emblemet på skon.

    Tycker ni dom var ett bra köp ändå? Ser dom jag köpt redan, fula ut? För jag har nästan kännt att nej ursh såna vill jag inte ha då klänningen slutar strax innan knäna. Samtidigt som jag inte kan gå med klack, eller stilett. Blir en utomhus vigsel.
    Och tänkte kunna ha dessa som mer vardagliga ballerina skor under sommaren sen också Glad
    Åh känner mig som en velande brud.... Blir så sur på att allt hela tiden ska kännas så surt, längtar ju innerst inne. Kan man kallas bridezilla? haha Flört

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-26 15:50
    VILSEN I PANNKAKAN, POINT WEST STÅR DET I SKORNA *SKÄMS* SATT JUST OCH TITTADE PÅ WILD FLOWER SKOR :/ URSÄKTA FELET..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-26 15:50
    "PARK WEST" STÅR DET.. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FINGRARNA IDAG?!
  • Svar på tråden Får skopunkten kopiera skor??
  • Chicita

    Jag tror att många skor tillverkas av olika tillverkare.
    Skotillverkarna köper ett mönster på en sko och anpassar det lite för att bli "eget". Om det så bara är att lägga en sula med sitt namn eller sätta en speciell knapp på skorna.

    Har sett så så många i princip identiska skor när jag surfat runt nu så därför drar jag den slutsatsen.

    Om du köpte dina skor för att du tyckte om dom och dom var värda priset så finns ingen anledning att tycka sämre om dom nu bara för att du har sett dom här. 

  • Dejli

    Skor som är av enklare snitt och inte är så "designade" kan du nog betala både 200 kr och 2000 kr utan att någon skulle se någon direkt skillnad, de brukar finnas i alla prisklasser utan någon större skillnad i utseende. Dina skor ovan ser ju ganska "standard" ut, ungefär som att en pinnstol är en pinnstol, små skillnader om man tittar nära...

    Jag hittar sällan skor jag kan ha på Skopunkten, och jag blir yr i huvudet bara av att gå in där pga den kemiska lukten från alla plastmaterial de tillverkar sina skor i. Jag köper helst skor i riktigt skinn. Dels nöts de snyggare så man kan använda dem längre, och så andas de bättre. Har gjort fynd ibland på Skopunkten men tycker mest deras skor är skräp faktiskt. Säger inte att andra skor behöver vara bättre bara för att de är dyrare, men förhoppningsvis har du gjort ett bättre köp ändå.

  • J8783

    Tack till er Solig, ja, jag håller med ovanstående om "plast" lukten. Urk den stinker verkligen. Men ibland är det ändå bra med t.e.x foppa skor som mer trädgårds skor, camping skor som finns billigt där, eller tofflor. Men håller med om kvaliteten den är ju inte den bästa heller.

    Men samtidigt förnekar jag inte att hellre ett par billiga skor där, som håller för stunden vid tajt ekonomi än utan.

    Men då kanske jag ändå ska ha dom jag införskaffat. Trots allt var det mamma som valde dom åt mig. Så man får väl hållas med det, betyder ju mycket med tanke på en del förflutet med henne som inte är utrett. Men det är en annan historia. Obestämd

Svar på tråden Får skopunkten kopiera skor??