• Strawberry

    De där med musik... :S

    På torsdag ska vi träffa prästen och innan dess ha bestämt två psalmer, en ingångslåt och en utgångslåt. Vi hade mängder av bra förslag för någon månad sen men sen dog min dator och allt försvann och av någon anledning hittar jag ingenting nu när jag googlar... Och är för trött för att kunna minnas någonting!

    Tips på låtar mottages gärna, och någon bra sida att söka och leta låtar på, eller gamla trådar här på BT är också det trevligt. ;)

    Ingångslåten ska vara traditionell och utgångslåten lite mer ovanlig och gärna lite rockig, de ska dock båda spelas på orgel och utan att någon sjunger till så viktigast är ju att det låter bra.

  • Svar på tråden De där med musik... :S
  • BlåAugustibröllop

    Det finns massa trådar om det, med massa förslag.
    Både gamla och nya. Sök på ingångsmusik i forum. (glöm inte byta till forum-sökning, istället för artikel)
    Men mest traditionellt är ju Mendelssohns bröllopsmarsch.

    Och kolla in kyrkomusik.se

  • BlåAugustibröllop

    Ah, nån hann redan posta det sista tipset. Drömmer

  • Strawberry

    Tack! Har nu hittat lite trådar i ämnet, jag hittade förut bara trådar med ett eller två inlägg. Och på kyrkomusik.se finns det riktigt mycket. =)

  • chrpe

    Vi ska ha den blomstertid nu kommer och en vänlig grönskas rika dräkt som psalmer. In blir nog mendehlson eller, river flows in you. Ut blir det nog U2 beautiful day. Andra fina psalmer är i denna ljuva sommartid, du vet väl om att du är värdefull och tänk att få vakna. Jag tycker det är viktigt att man känner igen melodin så att alla kan sjunga i kyrkan.

Svar på tråden De där med musik... :S