• Lillis82

Första mardrömmen inför bröllopet..

Vilken panik jag kände när jag vaknade i morse!! Hade drömt om vår bröllopsdag i natt och den blev en katastrof!! 

Vi hade anlänt till kyrkan ca 1 timme i förväg för att förbered oss och klä på oss. Min m2b och hans marsalkar stod inne i kyrkan och väntade medan jag och tärnorna gjorde oss i ordning i ett sidrum..

Första paniken: Klänningen var inte upplagd så den var alldeles för lång så jag trampade på den hela tiden, verkligen snubblade mig fram.. de hade däremot lagt in den för mycket så den var assssstajt!  Rynkar på näsan 

Andra paniken: löshåret som skulle fylla ut mitt vanliga hår var i fel färg! Det var superblont och mörkblont omvarann.. jättefult! Dessutom så satt det stora svarta klämmor som var menat att man skulle fästa håret med, men det syntes att det var fejkhår och klämmorna såg inte kloka utRynkar på näsan Slöjan jag skulle ha var inte struken så den var skrynklig och på något sätt hade den blivit rosa.. PANIK!!

Tredje paniken: skorna var för små så kunde inte gå i den ens!

Jag fick gråtattacker i ett och det tog så lång tid att göra oss i ordning att gästerna blev utschasade ur kyrkan för att ge plats åt nästa brudpar! Då fick jag panik igen.. 

det slutade med att min m2b kom in och såg mig i den alldeles för tajta och för långa klänningen, det fula håret och en slöja som ropade "Hej kom och hjälp mig". Han sade att inget spelade någon roll och att han skulle gifta sig med mig här och nu om prästen godtog det.. så vi blev gifta tillslut.. Gladmen vilken panik jag hade när jag vaknade!!

Det är 108 dagar kvar till bröllopet och hoppas att jag slipper såna här drömmar igen..  Hjärta

• Svar på tråden Första mardrömmen inför bröllopet..
  • ElinFalk85

Nämen ush vilken dröm!!! förstår att du var lite knäckt när du vaknade.
    huah!
    för mig är det 6 dagar kvar och jag kan inte ens sova på nätterna...hm....
    jag har egentligen inget bra tips, mer än att prova allt en extra gång kanske?
    ta det lugnt =).
    och andas!
    =).

och du en sak till: DET VAR BARA EN DRÖM =)

• Victoria

Usch jag hatar dessa mardrömmar!! Du kommer säkert att få fler så förbered dig på det fast dom är sjukt hemska!! Jag brukar också ha sånna och dom verkar komma i perioder men det är lika hemskt varje gång man drömt dom! Men som ElinFalk85 sa så är det ju bara en dröm!

• Lebendig

Jag vaknade upp i panik en natt och grät. Jag hade drömt att jag och min sambo försovit oss, vaknat 11.30 och vigsel bokad till 15.00. Hade missat både min frisör tid och fotografen. När jag skulle på med klänningen spå var det hål i den på framsidan...och jag var dessutom oduschad! Nej det blev inget bröllop den dagen för gästerna orkade inte vänta och kyrkan var uppbokad av andra. 

• SannaV

Fy! Mardrömmar är aldrig roliga. Jag har själv drömt mardrömmar om vårt bröllop minst en gång i veckan de senaste två månaderna. För det mesta är ingenting klart när vi väl ska gifta oss, det saknas mat, dryck, klänning, blommor. En gång kom det knappt några gäster och en annan gång hade vi satt fel datum på vår bröllopsdag, två månader fel, och glömt att informera gästerna, så ingen dök upp. Imorgon är det 4 månader kvar tills vi ska gifta oss och jag hoppas att mardrömmarna ger med sig ju mer saker som faller på plats. I fredags hittade jag min klänning och på natten drömde jag återigen om ett kaos-bröllop men det var inte lika farligt som drömmarna innan. ;)

• TheD

Men då kommer allt gå bra på den riktiga dagen!

• Lillis82
    TheD skrev 2012-04-24 16:42:56 följande:
    Men då kommer allt gå bra på den riktiga dagen!
    Det hoppas jag Glad

hi hi det är rätt kul ändå att man får panik i sina drömmar.. lätt att skratta lite åt det efteråt även om man bara ville gråta just då man vakna... 

Kul att ni andra dela med er också... Glad 
Svar på tråden Första mardrömmen inför bröllopet..