Första mardrömmen inför bröllopet..
Vilken panik jag kände när jag vaknade i morse!! Hade drömt om vår bröllopsdag i natt och den blev en katastrof!!
Vi hade anlänt till kyrkan ca 1 timme i förväg för att förbered oss och klä på oss. Min m2b och hans marsalkar stod inne i kyrkan och väntade medan jag och tärnorna gjorde oss i ordning i ett sidrum..
Första paniken: Klänningen var inte upplagd så den var alldeles för lång så jag trampade på den hela tiden, verkligen snubblade mig fram.. de hade däremot lagt in den för mycket så den var assssstajt!
Andra paniken: löshåret som skulle fylla ut mitt vanliga hår var i fel färg! Det var superblont och mörkblont omvarann.. jättefult! Dessutom så satt det stora svarta klämmor som var menat att man skulle fästa håret med, men det syntes att det var fejkhår och klämmorna såg inte kloka ut Slöjan jag skulle ha var inte struken så den var skrynklig och på något sätt hade den blivit rosa.. PANIK!!
Tredje paniken: skorna var för små så kunde inte gå i den ens!
Jag fick gråtattacker i ett och det tog så lång tid att göra oss i ordning att gästerna blev utschasade ur kyrkan för att ge plats åt nästa brudpar! Då fick jag panik igen..
det slutade med att min m2b kom in och såg mig i den alldeles för tajta och för långa klänningen, det fula håret och en slöja som ropade "Hej kom och hjälp mig". Han sade att inget spelade någon roll och att han skulle gifta sig med mig här och nu om prästen godtog det.. så vi blev gifta tillslut.. men vilken panik jag hade när jag vaknade!!
Det är 108 dagar kvar till bröllopet och hoppas att jag slipper såna här drömmar igen..