• Soderek

Ska vi byta tjänster med varandra?

Har läst i flera trådar och lite här och var dyker det upp om att byta tjänster. För att förklara mer ingående så kanske ett brudpar behöver någon som kan servera på deras bröllop medan ett annat brudpar behöver någon som kan sjunga på deras. Nu kan bruden i brudpar 1 sjunga och de bägge paren ska gifta sig i närheten av varandra så då byter de tjänster. Någon som är med? Kan vara superbra för dom som vill hålla budgeten nere så mycket som det går Glad

• Svar på tråden Ska vi byta tjänster med varandra?
  • Soderek

Jag kan börja Glad

Kumla/Örebro 4/8
    Efterlyser någon som kan ställa fram mat (ska ha buffé) och sedan plocka undan tallrikarna efter middagen. Gärna dra igång en eller två diskmaskiner under kvällen Glad Behöver absolut inte någon med serveringsvana eller något Solig

• BlåAugustibröllop

Hej!

Näshulta, Eskilstuna 5/8
    Efterlyser samma sak som du Soderek. Glad Någon som kan hjälpa till med servering (buffé). Behöver absolut inte någon med serveringsvana eller något jag heller.

Hade inte vi gift oss samma helg, så hade vi kunnat ställa upp för varandra!

• BlåAugustibröllop

Inga fler? :)

• Rosi

Vi gifter oss i Kil (2mil utanför Karlstad) 11 Aug 2012 kl 15.00

Vi behöver hjälp med fram plock av buffe och samt bort plockning, diskning

• Jeaneettes

Huddinge, stockholm 27/7

Söker någon som är duktig på att antigen fota eller sjunga eller varför inte båda och ;) hihi!

Om någon i stockholm behöver hjälp hjälper jag gärna till.

• Fästmön
    Linköping/Norrköping 26/5

Jag gifter mej ju redan 26 maj och tror jag har löst det mesta!

De punkter som återstår är
    - duka upp fikat som ska serveras efter vigseln 
    - dekorera kyrkan
    - eventuellt ställa ut blommor i festlokalen

Jag kan hjälpa till med servering, dekorering, barnpassning, dukning osv... Är flexibel och kan ta mej runt i större delen av Östergötland vid behov =)
  • BlåAugustibröllop

Flyttar upp tråden lite...

• Soderek

Blåaugustibröllop: Ja det var ju synd :)

• BlåAugustibröllop

Du får hoppa in i vår Eskilstuna-tråd och kolla om någon av de som gett sig till känna där kan tänka sig. Glad
    Sen kanske får du leta reda på en Karlstad och Västerås tråd, för det är ju inte heller så långt...

• Moster Stina

Å jag blir så sugen att vara med i er tråd men jag är numera gift.

Jag bytte tjänster med andra förra året och det var jättetrevligt! Och roligt. DOCK vill jag tipsa er om att VERKLIGEN, VERKLIGEN VERKLIGEN kolla upp och prata ihop er med de ni byter tjänster med.

En som startade en sådan här tråd förra året, och som skulle komma med tre personer och servera på vårt bröllop, ballade ur några dagar innan vårt bröllop. Plötsligt gjorde de sig alldeles omöjliga att få tag på, och vi fick bara besked via sms att jo de tänkte komma alla tre.

Men för säkerhets skull kollade jag upp med några bekanta, som fick hoppa in istället. För de dök aldrig upp, och kom aldrig med någon förklaring heller. Folk MÅSTE absolut få dra sig ur sådana här avtal tycker jag. Det kan väl finnas alla möjliga skäl och sorger till att man plötsligt inte vill och kan byta tjänster med andra brudpar. MEN man får ju gärna tala om det för de andra. Vi hade 130 gäster, och behövde verkligen serveringshjälpen. Tack och lov, att vi hittade andra som ställde upp med kort varsel!

Men ni andra som gör detta ha så JÄTTEkul, och hoppas ni hittar trevliga byten!

Svar på tråden Ska vi byta tjänster med varandra?