• petronella

Hur göra litet bröllop mer minnesvärt

HJÄLP!
    Snart, på Valborgsmässoafton, gifter min svärmor sig.
    Jag & sambo skall vara vittnen och sedan ska vi äta någon lunch.

Hur kan jag göra dagen mer minnesvärd/mysig för dem?
    Kan jag fixa något hemma hos dem?
    GE mig idéer tips och förslag!

De skall ha en mindre bröllopsfest senare i vår. Vill även ha tips på småsaker som förgyller denna dag med bland annat picknick.

• Svar på tråden Hur göra litet bröllop mer minnesvärt
  • petronella

Ni som har haft/ska ha en borgerlig LITEN vigsel.
    Hur planerade ni er dag?

• theluckiest2013

Kanske boka en hotellnatt till dem? Eller laga god mat (lämpligvis på kvällen) med ett gott vin? Eller kanske boka in ett spa-besök, fotograf eller något annat lite "extra"?

• petronella

De ska iväg på hotellövernattning helgen efter så sambon tycte inte att de var någon idé. Hans mamma kommer att tycka att det är "onödigt att bo på hotell i sin egen stad".. Så de blir o fixa till hemma hos dem. Jag tänkte något mouserande vin, fruktbricka och blommor. Men vill gärna ha fler förslag

• Strawberry

Min mamma och pappa smet iväg och gifte sig i smyg för några år sedan, de hade varit tillsammans över 20 år men att gifta sig hade aldrig riktigt blivit av. Vi fick bara en dags förvarning innan de kom hem men vi hann i alla fall fixa en liten tårta med ett brudpar på samt lite bubbel. Vi hade även satt upp några ballonger, björkris, egen plockade blommor osv,. Det blev jätte glada. Vi hade även hittat ett gammalt foto från när de träffades som vi hade ramat gjort en förstoring av (stor som ett A4 ungefär) och satt in i en fin ram.

• Sia

Min svärmor gifte sig på ett liknande sätt, men kyrkligt. De ville inte ha några presenter, inte att vi bjöd dem på restaurang eller bokade hotellövernattning åt dem. Så sambon och jag lagade mat åt dem hemma hos dem och till efterrätt hade vi gjort en cheesecake med ett brudpar på. Det var väldigt uppskattat. Enkelt och väldigt trevligt.

• Chicita

Om ni har möjlighet så "pimpa" deras sovrum.
    Nya fina lakan, välstrukna och "hotellbäddat". Gärna en kyld flaska champagne eller annat som dom gillar, lite frukt och sånt mys.
    Om det är hemma hos dom så ställer ni in det i deras kyl och lägger en lapp på sängen där ni talar om att det finns en gåva i kylen till dom som dom kan njuta av innan dom går till sängs... 

• petronella

Åh vad bra.
    Precis sådana här tips behöver jag!
    Funderar bara på hur jag kan lura från dem nyklen, kanske när de är hos fotografen...

De har verkligen urtvättade lakan, (iaf de vi sovit i när vi övernattat) så allt vore en uppiffning där..
    Har någon tips ang prisvärda men fina lakan, tyvärr hinner jag ej med ikeatur...

• MrsSilfverblad2b
    petronella skrev 2012-04-25 12:49:19 följande:
    Åh vad bra.
    Precis sådana här tips behöver jag!
    Funderar bara på hur jag kan lura från dem nyklen, kanske när de är hos fotografen...

De har verkligen urtvättade lakan, (iaf de vi sovit i när vi övernattat) så allt vore en uppiffning där..
    Har någon tips ang prisvärda men fina lakan, tyvärr hinner jag ej med ikeatur...
    Hemtex?
    12-05-12
  • Dejli

Kom ihåg bara att tvätta lakanen en gång innan ni bäddar med dem, tycker särskilt IKEA-lakanen har en läskig kemisk lukt innan tvätt...

• ElinFalk85
    Dejli skrev 2012-04-25 13:22:58 följande:
    Kom ihåg bara att tvätta lakanen en gång innan ni bäddar med dem, tycker särskilt IKEA-lakanen har en läskig kemisk lukt innan tvätt...
    håller helt med! jag kan inte sova i sängkläder som inte har tvättats, det kliar till vansinne.
    med till TS om lakan så köpte jag fina lakan igår på åhléns. lite dyrt dock men men. jag köpte två påslakanset efetersom vi har varsitt täcke i vittt med lila blommor på, och så machande lila ljuskoppar det blev 850kr. så du vet hur priserna ligger =).
  • petronella

Självklart skall jag tvätta dem, ska boka tvättstugan omgående!!!
    Tack för alla tips.

Har ni fler tips som man kan "lyxa till" de med?

• Chicita

Skaffa ett par billiga tofflor och om dom har morgonrockar så använd dom.
    Vik ihop morgonrockarna och stoppa in tofflorna innanför bältet, lägg det i fotänden på sängen så dom kan ta av sig finkläderna, slinka in i morgonrocken och ta på sig tofflorna och bara mysa med choklad, frukt och mousserande...

Du kan också ta två handdukar (gärna röda) och rulla ihop dom på längden (alltså rulla dom en och en så det blir som en lång rulltårtsaktig grej) forma dom sen som två halvor av ett hjärta på sängen.

Vi brukar göra så till brudpar som kommer till hotellet, men vi har bara vita handdukar så det får bli dom...
    Enkelt att plocka bort den dekorationen när man ska lägga sig (istället för rosenblad, som ju också kan fläcka sängkläderna oavsett om dom är fejk eller riktiga) 

• passionsblomman

Har de någon stereo i sovrummet? Annars kanske ni kan fixa dit en bärbar cd-spelare och ladda den med en skiva med romantisk musik som ni vet att de gillar?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Juni 2012

Vill de att ni är hemma hos dem och grejar? Uppskattar de att ni bäddar i deras säng?
    Isåfall låter det mysigt Solig

Svar på tråden Hur göra litet bröllop mer minnesvärt