Ring Gina eller Tea...
Hej!
Vi letar förlovningsring och jag har sedan ett bra tag fastnat för en ring som heter Gina och som finns på Hedens Guld i Göteborg.
Vill dock inte köpa första bästa utan kollat oss runt och även funnit en ring som heter Tea, Classic-serien på Smycka.
Min frågor är nu: Har någon av er köpt Danidos-ring hos Hedens Guld i Göteborg respektive (Tea) hos Smycka, är du nöjd?
Hur är kvaliten på vitguldet, har det gulat (även ni utan de specifik ringarna får gärna svara), Smycka är betydligt dyrare än Hedens och speciellt deras vitguld så jag därför nyfiken på vitguldskvaliten hos Hedens.
Ringarna är både W V och det vill jag helst inte ha men är det synbar skillnad mot t ex SI (som smycka t ex har på sina billigare ringar i classic-serien)
Priset skiljer sig mycket åt och därför vill jag veta speciellt om Hedens Guld som är betydligt billigare än Smycka.(har bra erfarenhet av att lämna in guld där men inte köpt smycken där).
Gina har princess och bagetter och är på 0,72 ct och Tea har enbart princesser, tycker båda är oerhört fina, båda är 4 mm breda och 2 mm höga.
Det blev en del frågor men det är viktigt för mig när man lägger så pass mycket pengar att man verkligen får reda på så mycket som möjligt :)
Mvh
Lena.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-22 12:00
Edit W VS. Bilden ovan är Tea, bilden nedan Gina.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-22 12:02
W VS är det jag vill ha (ursäkta röran, första gången jag gör inlägg ;)