• ullis_p

Bröllop i december - jultema?

Hejsan alla söta underbara bt-tjejer nu är jag tillbaka efter några månaders paus.

Efter några kvalfylda månader bestämde vi för ett tag sen att skjuta på bröllopet (för er som inte känner mig så hade vi tidigare bestämt att vi skulle gifta oss den 25 oktober).

Nåja, vi har i alla fall börjat prata om att i stället gifta oss i december, kanske på luciadagen, jag skulle även kunna tänka mig datum som 20/12 eller 31/12 men min blivande är mindre förtjust i de datumen.

Så nu undrar jag om ni har några roliga tips på dekorationer och mat, tja allt som kan passa in på ett decemberbröllop (kanske med jultema?).

Ullis

• Svar på tråden Bröllop i december - jultema?
  • jambasi

ska du ha jultema så borde väl jul mat funka*ler*. sen är väl ljus den viktigase dekorationen! fatta va vackert med alla ljus i mörkret. gran eller enris är ju fint. glitter och äpplen är också juligt.

klasiska julfärger är väl rött grönt och vitt.

Lycka till

• 75an

Vi gifter oss 20 dec i år! Det blir inte jul-tema, men ganska juligt ändå. Ska ha rött som genomgående. Mörkt röda rosor, röda rosenblad i altargång och på borden utströdda! Rött hjärta i figur genomgående på alla papper! Röda äpplen och grane som dekoration.
    Vi vill INTE ha julmat, utan har en italiensk buffét! Tror att folk är rätt trötta på julbord då! Ska spela Stilla Natt och Gläns över sjö och strand i kyrkan och ha MASSOR av ljus, maschaller och facklor!!!

• Ann1

Hej! Vi ska gifta oss den 13 dec, en perfekt dag tycker jag. Älskar vintern och mörkret. Tänk alla ljus man kan ha!!!!
    Jättefint! Vi ska dock inte ha julmat utan kör antagligen på hjort. Men jag tänkte ha mörkröda rosor i buketten. Och förvisso Janssons till nattamad!!!! Så liite juligt blir det ju trots allt. hihi

• Lotten

Hej!
    Ett förslag kanske kan vara att använda pepparkakshjärtan med namnen på gästerna som bordplacering. Dessutom är det jättefint att ha islyktor utanför festlokalen! Jag tycker också att granris är superfint att dekorera med!
    Lycka till!

• April 2004

Om jag skulle gifta mig vid jultid skulle jag välja ett genomgående guld och silvertema (och vitt och grått)! Det tycker jag är hur snyggt som helst!

Det är julaktigt utan att vara *för* julaktigt samtidigt som det är vintrigt.

Röd/grönjultema skulle jag personligen inte vilja ha på mitt bröllop. Lite speciellt måste man väl ändå ha det!

Åk till IKEA och köp MASSOR av deras plastjulgransbollar som ser ut som frostat guld och silver och pryd med.

Och istället för vanligt glitter använd vitt glitter eller tjockt silver med vitt i - mycket snyggare.

Tycker jag.

• Jema

Det kan bli ursnyggt med en mörkröd färg samt vitt/creme, guld + lite mörkgrönt. Det ska i alla fall vi ha utan att det för den delen blir juligt, eftersom just vi inte är ute efter det

Men som sagt är man inte så "inne" på färger och tror att just de färgerna alltid är jul, så har man nog inte bra koll på läget (färgläget)

Andra färgsättningar osm är snyggt är vitt, silver, frost och snö.
    Det kan man göra hur mycket som helst med.

Jema

• ullis_p

Sedan innan har vi bestämt att vi ska ha vinrött och vitt som huvudfärger (dvs färger som går igen från min klänning).

Den vita färgen har vi tagit upp i ljusstakar för värmeljus med frostad kupa.

Min blivande vill absolut inte ha ett typisk jultema dvs inga tomtar och julgranar eller dylikt.

Har tänkt på att ha snö som tema men det känns lite "får man ingen snö av moder natur skapar man egen-fjönteri" (vi bor ju i Malmö där snö är minst sagt sällsynt)

Skulle gärna dekorerat med hyacinter,ene-ris och dylikt men pga allergier (min egen och andras eventuella) så tror jag det är bäst att avstå från det.

• Jema

ullis_p
    Det låter ursnyggt!

Jema

• ullis_p

Vi har nu bokat kyrkan till den 13december, hoppas bestman o tärnor kan *håller tummarna*

• ullis_p

Den var verkligen jättefin Ellte

• Ellte

Lite skojjig och udda men fin tycker jag :D

Svar på tråden Bröllop i december - jultema?