• Tinzi

    Tips på roliga drinknamn :)

    Vi heter Tina & Jerry.
    Ska ha en liten ram med drinkrecept som rimmar, har med våra namn att göra...

    svårt att ge ex...men vanligaste drinkarna fast omdöpta...

    någon som har några tips?

  • Svar på tråden Tips på roliga drinknamn :)
  • Green

    Roligt!


    Här finns ju en del riktigt skickliga ordvrängare på forumet som säkert har många bra förslag.


    Jag kommer förhoppningsvis själv med några förslag snart. Min hjärna är lite trög men oftast rätt bra när den väl startat Skrattande

  • Chicita

    Vilka drinkar hade ni tänkt servera?
    Det kan vara enklare om man vet det så kanske man kan hitta något som passar med drinknamnet också Glad 

  • Chicita

    Postade lite för tidigt...
    ...Men spontant så tänker jag på något med Sherry och Vina
    Hur hade ni tänkt er med rimmen? Ska hälften av drinkarna rimma på Jerry och hälften på Tina eller kan det vara en "Jerry Temple" (Shirly Temple) eller en Tina Sunset (Tequila Sunset).

    Kan du ge exempel på hur du tänkte + de drinkar ni tänkt döpa om Glad

     

  • Tinzi
    Chicita skrev 2012-04-21 23:55:23 följande:
    Postade lite för tidigt...
    ...Men spontant så tänker jag på något med Sherry och Vina
    Hur hade ni tänkt er med rimmen? Ska hälften av drinkarna rimma på Jerry och hälften på Tina eller kan det vara en "Jerry Temple" (Shirly Temple) eller en Tina Sunset (Tequila Sunset).

    Kan du ge exempel på hur du tänkte + de drinkar ni tänkt döpa om Glad

     
    Precis så! Vi vill ha ett ex. på Vodka Redbull (ngt roligare alt än en Tina Redbull liksom)
  • Chicita
    Tinzi skrev 2012-04-22 11:36:36 följande:
    Precis så! Vi vill ha ett ex. på Vodka Redbull (ngt roligare alt än en Tina Redbull liksom)
    Det lättaste då är ju om vi vet vilka drinkar ni tänkt servera, eller i alla fall vad ni har i baren.
    Så jag inte ger tips på 10 drinkar som innehåller rom och ni bara ska ha vodka exempelvis Flört 

    Men om ni redan vet vilka drinkar ni ska servera så hade det varit det bästa, så kan jag hjälpa er att döpa om dom.
    Om du inte vet vilka drinkar ni ska ha, men vet vad ni ska ha för grejor i baren så kan du leta här:
    http://www.cocktailguiden.com/ 
  • Tinzi
    Chicita skrev 2012-04-22 11:57:45 följande:
    Det lättaste då är ju om vi vet vilka drinkar ni tänkt servera, eller i alla fall vad ni har i baren.
    Så jag inte ger tips på 10 drinkar som innehåller rom och ni bara ska ha vodka exempelvis Flört 

    Men om ni redan vet vilka drinkar ni ska servera så hade det varit det bästa, så kan jag hjälpa er att döpa om dom.
    Om du inte vet vilka drinkar ni ska ha, men vet vad ni ska ha för grejor i baren så kan du leta här:
    www.cocktailguiden.com/ 
    oki, vi kommer att ha:

    Vodka
    redbull, fanta, cola, ramlösa, sockerdricka, juice
    vitt vin,
    rött vin
    och så öl och cider då men det blandar man kanske inte så mkt
    kommer även att ha whiskey, dooleys, baileys
  • Tinzi
    Chicita skrev 2012-04-22 11:57:45 följande:
    Det lättaste då är ju om vi vet vilka drinkar ni tänkt servera, eller i alla fall vad ni har i baren.
    Så jag inte ger tips på 10 drinkar som innehåller rom och ni bara ska ha vodka exempelvis Flört 

    Men om ni redan vet vilka drinkar ni ska servera så hade det varit det bästa, så kan jag hjälpa er att döpa om dom.
    Om du inte vet vilka drinkar ni ska ha, men vet vad ni ska ha för grejor i baren så kan du leta här:
    www.cocktailguiden.com/ 
    Det är alltså inte så avancerat och en tag själv bar. Kommer även att ha mjölk,  citron, lime, is, mm. Men kanske finna några drinkar man kan få ihop på det tänkte vi.

    har kollat och hittar inte så många...dricker mest vitt vin så vet inte vilka som är goda heller...
  • Tinzi
    Chicita skrev 2012-04-21 23:50:42 följande:
    Vilka drinkar hade ni tänkt servera?
    Det kan vara enklare om man vet det så kanske man kan hitta något som passar med drinknamnet också Glad 
    har ju så dålig koll på sånt, men vidka redbull fast m. annat namn, sen gärna några vodka/juice drinkar, vodka, mjölk, baileys drinkar typ Har ju såååå dålig koll på sånt här :(
  • Tinzi

    Ett annat namn på RAGNAR?

    som passar på våra namn Tina , Jerry?

Svar på tråden Tips på roliga drinknamn :)