• IsabellaK

    Intervjudeltagare sökes till forskningsstudie!

    Hej!

    Mitt namn är Isabella Kasselstrand och jag är doktorand i sociologi på University of Edinburgh, Skottland. Jag söker par som gift sig borgerligt eller i Svenska Kyrkan (senast för fem år sedan) som kan tänka sig att ställa upp på en intervju om deras bröllop samt deras tankar kring religion och kyrka i dagens samhälle och jag tänkte att jag kanske skulle kunna hitta några här. 

    Jag bor normalt sätt i Östergötland men då jag har bil, så kan tänka mig att intervjua par som bor i Stockholmstraken, övriga Södermanland, Östergötland, eller Småland. 


    Intervjun tar cirka en timma och jag är väldigt flexibel när det gäller tid och plats. 


    Om ni kan tänka er att delta eller har några frågor, skicka gärna ett meddelande här eller maila isabella.kasselstrand@ed.ac.uk

    Hoppas höra från er! 

    Isabella

  • Svar på tråden Intervjudeltagare sökes till forskningsstudie!
  • malin martin

    har du vägarna förbi dalarna är du välkommen, gifte oss i februari i en kyrka utanför svenska kyrkan med en präst ... varken jag eller min man är med i svenska kyrkan men ser det som en oerhört vacker tradition. 

  • goyan

    Jag bor i Göteborg, så om du kan göra det per mail/telefon så ställer jag gärna upp.

    Vi gifter oss borgerligt och har båda gått ur Svenska kyrkan. Trots att många icke-troende gifter sig i kyrkan p.g.a att det är en fin tradition, så hade jag aldrig kunnat göra det. Jag delar inte kyrkans värderingar och kan därför inte stå för det den står för. Men alla är vi olika Glad

  • SkövdeSophie

    Måste man vara gift? Eller kan man planera bröllop?

Svar på tråden Intervjudeltagare sökes till forskningsstudie!