• cwl

Lundby hembygdsgård i Göteborg

Vi planerar ett enklare bröllop och är ute efter en billig men mysig lokal utan cateringkrav men vill gärna ha lite mer än en klubbstuga. Har hört om Lundby hembygdsgård. Är det någon av er som känner till den? Hur ser den ut inne? Någon som har bilder från insidan? Hur är det med tillgång på bestick, möbler etc? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Lundby hembygdsgård i Göteborg
  • snuttitess

Vet inte hur den ser ut inne men för mig de ska finnas någon tråd om den. Annars så ring och fråga om du får komma och titta på den :).

Vi valde wartagården lokal som inte ligger långt ifrån den. 

• cwl

Ok, hur såg den ut i verkligheten? Tycker inte att den ser så mysig ut på bilderna men de gör ju heller inte alltid lokalerna rättvisa  :)

• linst

vi ska ha vår fest där i sommar. Jag tycker att den är rätt fin inuti. Det är en gammal skola med stora fönster, vita väggar och trägolv. I hyran ingår två salar ( en stor för ca 80 sittande och en lite mindre), kök, ett litet rum utanför köket, bord och stolar och allt porslin.

Stolarna är kanske inte de roligaste men jag har sett värre. Och de går ju alltid att täcka över om man vill.

• snuttitess
    cwl skrev 2012-04-24 09:21:38 följande:
    Ok, hur såg den ut i verkligheten? Tycker inte att den ser så mysig ut på bilderna men de gör ju heller inte alltid lokalerna rättvisa  :)
    Jo den är finare inuti än på bilderna :). Sen ska vi dekorea en del med :). Vi får ha wartagården fre-sön. Finns plats för 120pers och finns en scen,kök,sal där man kan ha middagen. 
  • cwl

Kommer ni att ha vigsel i kyrkan innan? Vi vill ha en borgerlig vigsel så vi måste hitta en finurlig plats till det också. Några idéer?

Snutties; det låter ju bra med scen osv. Finns allt porslin där också? Skulle man få plats med ett band? Hur mycket kostar den?

Linst: Jaha! Hur är porslinet? VInglas mm? Skulle det funka med ett liveband där? Lagar ni maten själva eller tar ni in catering? Stolarna, hur "illa" är det? Skall boka visning men det dröjer innan vi får komma dit :)

• linst
    cwl skrev 2012-04-25 08:39:40 följande:

Linst: Jaha! Hur är porslinet? VInglas mm? Skulle det funka med ett liveband där? Lagar ni maten själva eller tar ni in catering? Stolarna, hur "illa" är det? Skall boka visning men det dröjer innan vi får komma dit :)

Jag tycker att porslinet var fint. Lite mer åt det gammeldagsa hållet, vilket ju passar in med lokalen. Sen fanns det alla möjliga typer av glas om jag minns rätt.

Det skulle nog kunna funka med liveband. Eftersom det finns ett litet rum också så kan ju de som inte vill lyssna på bandet sitt där inne och prata.

Vi kommer att ha catering. Men skulle säkert gå att laga själv om man vill.  Det finns kyl och frys, en riktig restaurangdiskmaskin och åtminstone en spis. Var och kollade på lokalen i höstas så minnet är väl inte det bästa.

Stolarna är sådana där vanliga med stålram. Tror att det var grått alternativt blått tyg på dem. Som sagt inte de roligaste men vi kommer inte att lägga ner så mkt energi på att fixa till dem. De syns ju ändå inte när man sitter ned
  • cwl

Okej, Linst tack för infon. Stålram fungerar iaf fint ihop med silver  om jag  skulle vilja ha det temat. Catrar ni in buffé eller trerätters? Diskuterade med M2B igår och från att ha en vän som gör all mat lutar det just nu åt catering och den världen har jag inte varit i förut :) 

• linst
    cwl skrev 2012-04-25 11:49:06 följande:
    Okej, Linst tack för infon. Stålram fungerar iaf fint ihop med silver  om jag  skulle vilja ha det temat. Catrar ni in buffé eller trerätters? Diskuterade med M2B igår och från att ha en vän som gör all mat lutar det just nu åt catering och den världen har jag inte varit i förut :) 
    Vi ska ha buffé. Men med den catering som vi har så ingår kockens tjänster under middagen. Så han är helt enkelt kvar och sköter buffén under middagen. Sen har vi tänkt att ha 1-2 personer som hjälper till med att duka ut, diska mm. Tror att de flesta cateringbolag är rätt flexibla och inrättar sig efter hur man vill ha det.
  • snuttitess
    cwl skrev 2012-04-25 08:39:40 följande:

Kommer ni att ha vigsel i kyrkan innan? Vi vill ha en borgerlig vigsel så vi måste hitta en finurlig plats till det också. Några idéer?

Snutties; det låter ju bra med scen osv. Finns allt porslin där också? Skulle man få plats med ett band? Hur mycket kostar den?

Jo då de får plats med ett band. Vi har hyrt ett badn som ska spela där. Har för mig att porslin finns. Vi får porslin och glas från catrinfirman, de ingår i priset :).
    Vi betalar 3000kr för hela helgen.
    Jo vi ska gifta oss i en kyrka som ligger i närheten. 
  • cwl

Det låter som om ni har fått tag i riktigt bra catering företag. Får man lov att fråga vilka ni skall använda?

• linst

Det är en kille som heter Anders som har företaget Norrsken catering. Jag anlitade honom till min disputationsfest i november och har bara positivt att säga om honom. Och han är relativt billig om man jämför med många andra cateringbolag i stan.

När ska ni gifta er?

• cwl

Okej, det skall jag lägga på minnet, linst. Vi har inte bestämt datum än eftersom vi står inför två modeller på bröllop :)  Ena alternativet är en strand någonstans men tyvärr utan nära och kära, andra alternativet är ett bröllop här hemma men inte med en 100000kr budget. Därför undersöker vi nu hur "här hemma" bröllopet skulle kunna se ut. Troligast är vinter/vår 2012/2013. VI har nog enats om att inte laga maten själva iaf. Vi kan gärna pynta lokal mm men inte stå med mat och städ sedan...tror vi just nu iaf men det hinner väl ändra sig set också :)

Svar på tråden Lundby hembygdsgård i Göteborg