• Elila

Hur ska jag göra om jag biter på naglarna?

Hej!

Skulle behöva lite hjälp ang mina naglar...

Jag biter på naglarna och naglarna ser allmänt ganska otrevliga ut. Nu när jag ska gifta mig skulle jag gärna vilja ha fina naglar till bröllopet, går det att ordna? Kan man gå till salong och få lösnaglar trots att mina egna är nästintill obefintliga? Väljer man själv längd och liknande eller hur funkar det? Vad kostar det ungefär?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Hur ska jag göra om jag biter på naglarna?
  • Chicita

Om du går till salong så sätter dom på tippar utanpå dina naglar. Så ju kortare dina naglar är, destå längre upp hamnar den här vita delen om du vill ha fransk manikyr. Om du väljer att lacka naglarna i någon färg så kommer det inte att synas att det är lösnaglar (förutom att dom är tjockare än vanliga naglar då).

Priserna varierar väldigt mycket beroende på vart du går och vart i landet du bor. Samt om du vill ha gelé eller akrylnaglar och om dom ska vara målade eller fransk manikyr.
    Men mellan 350:- och 1000:- skulle jag tippa på. 

• Green

Gör gelnaglar för dom är inte så kul att bita på Flört
    Jag har gel och dom är väldigt hållbara och tål faktiskt om du skulle råka sätta tänderna i dom utan att det blir fula märken.

• Dzaga

Halloj Elila!
    Jag själv jobbar som nagelteknolog, och går Du till en Ordentlig nageltjej, så BYGGER hon upp fina naglar, och använder sig av en camoflage gelé tex, och då kan du få hur fina naglar som helst=)
    och den franska  görs propotionerlig till nageln, Mycket fint resultat, Jag tycker att en riktig nagelteknolog Inte skall använda sig av tippar(bara bygga på mallar) och speciellt INTE på nagelbitare =)

Lycka till med Naglarna!! 

• Green

Det där var väl inte riktigt med sanningen överrenstämmande Dzaga?!

Om man bygger en nagel på mallar så är det givetvis snyggt men det blir inte lika tåligt som om man har tippar under. (vi har testat)
    Är den man går till dessutom duktig så syns det inte att man har tippar om man inte ska ha helt genomskinliga naglar och det har man ju oftast inte.

• Dzaga

Ja Du , jag skulle säga snarare att on någon är Bra på mallar så ger dett både snyggaste resultat och Hållbaraste naglarna. Och tyvärr är det så att många skolor i sverige inte lär utt mallteknik som tipp teknik, en tipp kan i pricip vem som helst sätta(även hemma kittare) men att bygga på mall det Kan Absolut inte alla, inte ens nagelteknologer som jobbat länge......
    När jag började 8 år sen så var det absolut Mycket lättare att lära sig tippar än mallar, men idag jobbar jag endast med mallar, jag är även ANTI syror i material, och då går oxå Limet bort =) 

Och när jag lär mina elever så ser jag hur fort alla lär sig tippar, men att det är Svårare med mallar, men när dom väl lär sig så Väljer alla bort tipparna=)

Jag tippsar bara, detta är värkligen Mitt ämne, mitt område =)
    Och jag tvivlar inte på att tippar kan bli snyggt, men För en nagelbitare är det Inte och rekomendera. 

• Elila

Tack för svar!

Ingen som har tips på ett bra ställe i Göteborg? Hur långt innan bröllopsdagen måste man göra, dagen innan?

Isf, har någon tips på bra ställe på Österlen, helst i Simrishamn?

Tack!

• Dzaga

Jag skulle tippsa om att gå en gång innan, även om Du inte vill ha jätte långa så kan det va väldigt ovant till en början, och så kan du alltid bara Fylla på naglarna veckan innan bröllopet =) (och priset för påfyllning är oftare en Mindre utgift än Ett nytt Sett naglar ;)

Hoppas du kan få ett bra tipps om ställe, kolla runt bland Dina vänner/bekanta/arbetskolegor om Dom har gjort, oftast bästa settet, för då ser du om deras är fina =)

• Chicita
    Elila skrev 2012-04-19 20:13:47 följande:

Tack för svar!

Ingen som har tips på ett bra ställe i Göteborg? Hur långt innan bröllopsdagen måste man göra, dagen innan?

Isf, har någon tips på bra ställe på Österlen, helst i Simrishamn?

Tack!

Det beror väldigt mycket på hur mycket dina naglar växer på en vecka...
    Mina verkar växa väldigt fort, så en vecka så är dom rätt fina, men sen börjar utväxten synas.
    Jag gjorde ett prov på en salong jag hört bra om, men inte gått till själv, ungefär 2 månader innan bröllopet.
    Dom blev jättebra så jag bokade in en ny tid på onsdagen innan bröllopet så jag skulle ha några dagar på mig att vänja mig. Även om jag inte väljer långa naglar, knappt längre än mina vanliga, så är dom ju tjockare och det är lite anpassning för att kunna hantera saker och ting på ett normalt sätt.

Jag bor i Borlänge så jag känner tyvärr ingen i Göteborg. Men som sagts tidigare - hör med vänner och jobbarkompisar vart dom går och vad dom rekommenderar 
  • Odium

Jag funderade på att gå och göra naglar på en salong.
    Meeen jag skiter i det. För mig är det extremt ovärt det för en dag. Jag köper vanliga lösnaglar och målar dem fint istället. Har köpt "nail foil" med spetsmönster.

Jag gjorde naglar på salong en gång förra året, och det totalförstörde mina naglar efteråt, de blev helt lövtunna över hela nageln. Gjorde ont och var obehagligt i någon vecka efteråt.
    Min mamma och två av mina vänner hade samma erfarenhet, och vi har inte gått till samma nageltjej eller haft samma material.

Om du planerar på att kontinuerligt gå och fylla på naglarna så visst, kör i vind =)
    Men hamdlar det bara om en dag (eller en gång kanske man ska säga), så skulle jag skarpt avråda.

• frökenkröger

Hej.
    Jag är själv en nagelbitare!  Jag bestämde mig för att sluta bita (har försökt många gånger men alltid trillat tillbaka och bita igen!) Så jag köpte ett tjockare nagelack som jag penslade och sen tog jag stop och väx över det, jag penslade stop och väx flera ggr om dagen, så att inte smaken skulle försvinna!

Det tog kankse 1 månad innan naglarna var långa och fina och jag penslade stop och väx regelbundet ifall jag skulle få för mig att bita. Nu har det gått ca 3månader och penslar bara med nagelacket för att nageln alltid ska vara tjock, då är den inte lika lätt att bita av!

Jag är så stolt över mig själv och känner mig så fin i mina egna långa naglar :) Det har blivit så roligt att pyssla om dom. Innan ville jag aldrig visa naglarna, nu visar jag dom gärna :)

Ett litet tips på om du vill spara nagelförlängning!

Svar på tråden Hur ska jag göra om jag biter på naglarna?