Vad använder NI för ris? Vill undvika fläckar.
Hej! Vad ska ni har för ris i era rispåsar? Har läst massor om att vissa ris fläckar ner kläderna osv. Viket ris är bäst, finast på bild, ger inga fläckar, gör inte ont att få på sig osv?.
Hej! Vad ska ni har för ris i era rispåsar? Har läst massor om att vissa ris fläckar ner kläderna osv. Viket ris är bäst, finast på bild, ger inga fläckar, gör inte ont att få på sig osv?.
Risgryn!
Jag tror att allt ris gör mer eller mindre ont att få på sig.
Vi som brudpar kommer inte att använda något ris. Eller några bubblor. (Som jag för övrigt tror är det som kan riskera att ge fläckar, jag har iallafall aldrig hört om ris som ger fläckar.) Eftersom riskastningen är en lyckönskning från bröllopsgästerna till brudparet, får de sköta det själva. Vill de kasta ris är de välkomna - vi har kollat så att det var okej med kyrkan att det eventuellt kastas ris - och blir det ingen riskastning har vi inga riskorn att försöka få ur håret. Det blir bra vilket som!
Okokt.. ;)
Påskris?
puffat ris :)
Hej!
Jag har läst att det tydligen blir finare på bild med vanliga rispuffar (typ Axa), det är även bra för fåglarna då "vanligt" ris sväller i deras mage då det ligger kvar på marken och dom äter det. Jag kan inte heller tänka mig att rispuffar fläckar ner klänningen :)