• LillaE­llan
    Äldre 19 Apr 13:28
    2586 visningar
    14 svar
    14
    2586

    Transport från krykan?STHLM

    Vad har ni betalat för transport från kyrkan till lokalen? Jag vill ju hemsk gärna ha en gamal T eller Aford men de verkar omöjliga att få tag på , eller nån annan gammal bil.

    Har hittat ngr gamla bilar på BFM nån bilförmedling men för de fina gamla bilarna ska de ha 4100 kr för att köra en knappt mil.

    tycker inte att det är rimligt.

    Hur har ni gjort? 

  • Svar på tråden Transport från krykan?STHLM
  • Aniara­4
    Äldre 19 Apr 13:34
    #1

    Vi åkte i den första bilen på den här sidan: www.brollopsbilar.se/Bilarna.htm
    Otroligt lyxigt och trevligt!

  • LillaE­llan
    Äldre 19 Apr 14:01
    #2

    vad fick ni betala för den?

  • Aniara­4
    Äldre 19 Apr 14:06
    #3
    LillaEllan skrev 2012-04-19 14:01:48 följande:
    vad fick ni betala för den?
    Jag har för mig att det var 2800:- för en timme.
  • LillaE­llan
    Äldre 19 Apr 14:12
    #4

    okej, tycker det är vansinnigt med pengar för att åka i 20 min. Förstår dock varför det kostar så mycke men ska jag betala så mycke vill jag ha en A eller T ford.

  • Äldre 19 Apr 20:15
    #5

    Vilken kyrka och vilken tid den 18 augusti ? 

  • LillaE­llan
    Äldre 20 Apr 11:29
    #6

    kl 15 österhaninge kyrka :) Har du någon fil bil ? :D *hoppas hoppas hoppas*

  • Äldre 20 Apr 21:31
    #7

    Vi ska åka i en gammal volvo pv 832(s.k volvosugga). Står normalt på museum i Malmkøping men den kommer befinna sig i Stockholm den 18 august. Problemen är att jag gifter mig 13.15 samma dag, Det är orsaken bilen är i Stockholm. Vet inte om det går tidsmässigt eller om chaufføren går med på det. Vet inte vem som kommer køra den än.

    Om du googlar volvosugga så får du upp bild på den. Det är den som har taxiskylt på taket.

  • LillaE­llan
    Äldre 22 Apr 13:59
    #8

    Å den var ju jätte fin! Vart gifter ni er? vad har ni fått betala för den?

  • Äldre 22 Apr 22:35
    #9

    Ja, visst är den :) Vi gifter oss i Höglid kyrka. Vi betalar ingeting för bilen då den är vår. Museet lånar den för att ha den i sin utställning. Kommer bara betala bensin och en summa till han som kör bilen.  Eftersom de står för underhåll och reparation så kan jag inte låna ut den vidare som du säkert förstår.

    Jag föreslår att du ringer till Börn Erik Tapper på  018 51 04 51. (ring på kvällstid)   Han kan ge dig numret till han som är ansvarig för "suggan". Vet att de har hyrt ut till bröllop tidigare. 

  • LillaE­llan
    Äldre 25 Apr 20:50
    #10

    Å jag ska ringa honom! Den var underbar! Vore perfekt om det hanns med :)

  • Äldre 26 Apr 09:40
    #11

    Jag tror tyvärr att det kan bli svårt med tiden då vi ska fotograferas efter vigseln. Men om du inte ska ha bilen till kyrkan så kan det ju gå. Vigsel brukar ta 45- 60 min eller ?? Vi får se vad de säger ang tid.

  • LillaE­llan
    Äldre 29 Apr 14:04
    #12

    jaa nej dit åker vi separat så det blir isf efter mellan kyrka och festlokal :)

  • soffia
    Äldre 29 Apr 14:30
    #13
    Aniara4 skrev 2012-04-19 13:34:30 följande:
    Vi åkte i den första bilen på den här sidan: www.brollopsbilar.se/Bilarna.htm
    Otroligt lyxigt och trevligt!
    Den har vi oxå bokat!
    Fast jag tyckte att han sa att priser var 3000:- för första timmen och sen var det 500:- för varje 30 min eller nåt sånt
  • Aniara­4
    Äldre 30 Apr 12:09
    #14
    soffia skrev 2012-04-29 14:30:35 följande:
    Den har vi oxå bokat!
    Fast jag tyckte att han sa att priser var 3000:- för första timmen och sen var det 500:- för varje 30 min eller nåt sånt
    Det kan ju ha ökat sen förra året.
Svar på tråden Transport från krykan?STHLM