• Evis01

Vad kostade/kostar Ert bröllop?

Då jag och sambon inte har världens största budget, så ska vi gifta oss för en liten peng. Vilket vi vill Glad Vi är inte dem som vill slå på stort heller för den delen Skrattande.
    Det blir borgligt hemma i samband med sambons 40-års fest - överraskningsbröllop.

Vad kostade/kommer Ert bröllop att kosta? Och hur gjorde Ni för att festen blev bra?
    Har Ni några tips att dela med Er av? Solig

• Svar på tråden Vad kostade/kostar Ert bröllop?
  • Anneli256

Vi trodde att vi hade ganska liten budget.. hade räknat fel.. från början så hade vi tänkt ung 35 gäster.. men det har blivit nästan det dubbla.

Ett tips som vi missade det var att vi inte gjorde en riktig budget som tex det verktyg som finns här på BT.. utan vi räknade dom stora posterna som ring, mat osv.. glömde bort mindre saker som underkläder skor osv.. vilket innebar att vi helt plötsligt hamande på en helt annan summa än vi tänkt från början.. Så mitt tips är ha noga kontroll på alla kostnader.. även dom små utläggen.. springer snabbt upp i stora belopp.

• Juni 2012

Ringarna gick på ca 7-8t, resten (kläder, fika, inbjudningar porto, m.m.) tror jag inte överskriden femtusen

Svar på tråden Vad kostade/kostar Ert bröllop?