• ninisbrud

    cupp cakes

    Hjälp !! Vi gifter oss 14/7 .. Vi har bestämmt att vi ska inte ha nån tradionell bröllopstårts, istället ska vi ha cupp cakes . Någon som haft det på sitt bröllop?? Lite tips ang fluff tar tackssmmts imot Har prövat en del, exempel alhgrensfluff d um...mlefluff ferraribilarfluff tobleronefluff men skulle vilja ha det där lilla extra..Någon som gjort något gott och vill dela med sig?

  • Svar på tråden cupp cakes
  • aynaT

    After Eight-fluff! Det ska jag ha i min bröllopstårta, passar väldigt bra ihop med päron :)
    Annars är geisha-fluff väldigt gott också, eller en fluff gjord på apelsin-choklad :)

  • ninisbrud

    Tack för tipsen Vit choklad funderar jag på, kanske blir för sött!? After Eight låter gott, kanske ska prövas

  • aynaT

    Vit choklad låter gott, du ska ju välja något som du verkligen gillar okså :)

  • Fannyterez
    ninisbrud skrev 2012-04-18 16:52:47 följande:
    Tack för tipsen Vit choklad funderar jag på, kanske blir för sött!? After Eight låter gott, kanske ska prövas
    Vi choklad är jättegott, speciellt ihop med hallon! Du kan ju dekorera med hallon eller ha hallon i muffinsen!
  • Hoffsennanen Tottoplex

    Hur gör man fluff?
    Jag har alltid en frosting på
    100g rumsvarmt Smör
    2 dl florsocker
    300g färskost
    150g smält vit choklad 
    och sen lite karamellfärg i
     

  • aynaT

    Du värmer 3 dl grädde i kastrull (får inte koka), sen smälter du ner ca 180 g choklad eller Ahlgrens bilar till exempel. In i kylen över natten och dagen efter vispar du det till en tjockare mousse typ :)

  • AnnL

    Mörk choklad och passionsfrukt eller rabarber, muuuums :)

  • ninisbrud

    Prövat en massa har nu bestämmt oss för dummle fluff Så gottigt , dekorera med jordgubbar och hjärtchoklad.

Svar på tråden cupp cakes