• MochK

Bröllop sommaren 2013 i Skåne

Hej på er!

Jag och min blivande kommer att gifta oss i Juni 2013 och har precis påbörjat vår resa mot bröllopet. Efter att ha surfat runt bland alla dessa fantastiska trådar tänkte jag att det hade varit roligt att ha en tråd för oss som kommer att gifta oss i skåneregionen för att se om bi kan utbyta ideer och tankar för att hjälpa och inspirera varandra inför den stora dagen. Lokala tips är ju aldrig fel!

För vår del så har vi lång tid kvar och "bara börjat planeringen" och vi ser fram emot att planera och fixa under det kommande året. Vi har hunnit titta på flera festlokaler och kyrkor (8-10 st) och har nu i veckan bestämt oss, vilket känns fantastiskt =)! Därmed är kryka, festlokal, ungefärlig meny, personal osv fixat och vi kan fokusera på annat. Just nu är jag inne på inbjudningarna, vilket verkar vara en hel del att tänka över!

Berätta lite om hur ni ligger till när det gäller planeringen och vilken bild ni har av ert bröllop! Har ni börjat fundera på inbjudningar, blommor osv?

Kram på er

• Svar på tråden Bröllop sommaren 2013 i Skåne
  • Snurran

Hej. Jag skall gifta mig i Halmstad (Halland) sommar 2013. Vi har tittat på många många möjliga lösninga för bröllop i både skåne och halland men har nu bestämt oss för Halmstad. Jag vill gärna vara med på denna tråd då jag tror att vi kan ha mycket utbyte av tips för bla. fotograf, musik mm. då detta ofta kan vara svårt att hitta precis i närområdet. 

Nästa vecka på torsdag skall jag o min M2b möta bröllopsplaneraren på den festlokal vi sett ut och om allt fungerar bra skall vi BOKA (jihooo, äntligen!) och betala in förskottet. Efter detta då vi har precis datum skall sve the dates korten skickas ut (som jag redan börjat fila på) och allat annat kan bokas i pricip.

Återkommer efter torsdag o berättar hur planerna går.

Kram 

• MochK

Vad roligt att du/ni också är på gång mer bröllopsplaneringen! Spännande med torsdagens möte. Har ni sett lokalen innan? För vår del kändes det verkligen som en milstolpe att ha bokat lokal och kyrka! När kommer ni att gifta er under 2013?

Kram

Svar på tråden Bröllop sommaren 2013 i Skåne