• xanshi­ne
    Äldre 18 Apr 13:36
    4048 visningar
    16 svar
    16
    4048

    Bröllopsresa - vart?

    Hej alla!


    Sitter och försöker komma på vart man ska åka på bröllopsresa? Hjälp mig med lite inspiration!


    Vart ska ni åka, hur länge och vad ska ni hitta på?

  • Svar på tråden Bröllopsresa - vart?
  • lordoz
    Äldre 18 Apr 13:39
    #1

    Vi lutar åt Island! Har alltid velat åka dit, och är inte så mycket för solsemester.. :)

  • sensom­mar bruden
    Äldre 18 Apr 13:48
    #2

    Vi har precis bokat resa till Aruba i Västindien. Vi tänkte att vi vill åka till ngt lite paradisaktigt ställe med vita sandstränder, turkost vatten och soligt väder. Vi ska sol och bad självklart men sen tänkte vi även hyra jeep och åka runt ön och ev åka över till grannön Curacao. Iom att det är så fint vatten så blir det nog lite snorkling eller ngn annan vattenaktiviet kan jag tänka mig.

    Det är inte lätt att bestämma sig...jag var också villrådig först.

  • Mariem
    Äldre 18 Apr 14:01
    #3

    Vi ska åka till Mauritus i tre veckor i november. Har hört av folk som varit "överallt" att Mauritius är bäst! =) Veckan efter bröllopet 2 juni, ska vi antingen segla i sthlms skärgård eller ta en sista minuten, beroende på vädret i Sverige.

  • åsisse­n
    Äldre 18 Apr 14:02
    #4

    Vi ska åka till Italien, vi landar i Venedig för att efter några dagar åka till Pisa, Cinique Terre, Sorrento och avsluta i Rom. Det blir mycket kultur men även vandring, bad och mycket njutning av mat och vin hade vi tänkt oss :) Blir borta i 11 dagar

  • MatsoL­otta
    Äldre 18 Apr 14:04
    #5

    Vi ska åka till Thailand 2 veckor och bara ta det lugnt och vara.

  • AnnL
    Äldre 18 Apr 14:08
    #6

    Vi åker till Rhodos, bor på fint SPA-hotell i en fin svit med privat pool. Bara ta hand om varandra och mysa, vi har byggt hus i nästan ett år och varken haft tid eller pengar till att rå om varandra så det ska vi verkligen göra den veckan :)

  • august­esen
    Äldre 18 Apr 15:00
    #7
    sensommar bruden skrev 2012-04-18 13:48:41 följande:
    Vi har precis bokat resa till Aruba i Västindien. Vi tänkte att vi vill åka till ngt lite paradisaktigt ställe med vita sandstränder, turkost vatten och soligt väder. Vi ska sol och bad självklart men sen tänkte vi även hyra jeep och åka runt ön och ev åka över till grannön Curacao. Iom att det är så fint vatten så blir det nog lite snorkling eller ngn annan vattenaktiviet kan jag tänka mig.

    Det är inte lätt att bestämma sig...jag var också villrådig först.
    Vi funderar också på Aruba, när ska ni åka dit och vart bokade ni boende?
    Vet inte riktigt när vi åker men lutar mot slutet av November. Om det inte blir Aruba funderar vi på Mexico men jag har redan varit där så blir inte lika spännande för mig. Aruba verkar riktigt underbart :) Drömmen vore ju Maldiverna men är ju såå dyrt :p
  • Naive
    Äldre 18 Apr 15:03
    #8

    Sri Lanka lutar det åt nu... Vi får se hur det blir till slut! :) 

    Ps. här finns massor med andra ideer och tips: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m4130512.html 

  • sensom­mar bruden
    Äldre 18 Apr 15:13
    #9

    Vi ska åka till Aruba 29 september och vara där i 17 dagar. Vi ska bo på http://en.occidentalhotels.com/grand/Aruba.asp. Även Ving kör detta hotellet i sitt utbud men vi har bokat själva mkt billigare så.

  • Lirry
    Äldre 18 Apr 15:48
    #10

    Tanzania o Zanzibar!

  • Kattkv­innan
    Äldre 18 Apr 15:51
    #11

    Vi åker till Montenegro och Kroatien och blir borta i två och en halv vecka.

  • Äldre 18 Apr 15:55
    #12

    Vi reste till Toscana men det blev inte riktigt som vi tänkt oss... 
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m4060778.html

    Så nu ska vi ta en ny resa, blir en veckas charter på ett all-inclusive-ställe.
    Resan går till Rhodos.
    Faliraki, Santido Apollo Blue (Vings resmål namnet till trots).
    Vi har bokat minisvit med separat pool så vi kan njuta ordentligt av både sol och bad trots att jag har lite problem att visa mig i baddräkt Oskyldig 

  • AnnL
    Äldre 18 Apr 15:57
    #13
    Chicita skrev 2012-04-18 15:55:35 följande:
    Vi reste till Toscana men det blev inte riktigt som vi tänkt oss... 
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m4060778.html

    Så nu ska vi ta en ny resa, blir en veckas charter på ett all-inclusive-ställe.
    Resan går till Rhodos.
    Faliraki, Santido Apollo Blue (Vings resmål namnet till trots).
    Vi har bokat minisvit med separat pool så vi kan njuta ordentligt av både sol och bad trots att jag har lite problem att visa mig i baddräkt Oskyldig 
    Herregud vilken resa den första var!! Hoppas ni får bättre på nästa! Solig
  • Äldre 18 Apr 16:00
    #14
    AnnL skrev 2012-04-18 15:57:42 följande:
    Herregud vilken resa den första var!! Hoppas ni får bättre på nästa! Solig
    Ja allt som kunde gå fel - gick fel...
    Så därför fegar vi ur lite nu och väljer charter till ett välrenomerat större hotell Flört 
    Vi flyger till och med direkt från vår hemort, så det borde inte vara några problem denna gång Glad Och vi reser om mindre än 2 veckor nu så det är spännande 
  • LaKati­iX
    Äldre 18 Apr 18:01
    #15

    Vi ska åka till Franska Polynesien! Vi kommer att vara där i 2 veckor och kommer att åka runt bland Tahiti, Bora Bora och Moorea! Vi har bokat aktiviteter som att simma med delfiner, parasailing, åka jetski, fyrhjuling runt ön, båttur m.m på varje ö så det kommer att bli sol, bad och äventyr! Lääääängtar!!

  • annapa­nna88
    Äldre 18 Apr 18:30
    #16

    För oss lutar det åt Azorerna :) Vet dock inte när vi kommer iväg då vi helst inte vill åka mitt i sommaren när det finns lite solchans i Sverige (gifter oss 30:e juni) :) Dessutom kommer vi (förhoppningvis) precis ha köpt hus så det finns väl inte så mycket sparpengar kvar! Men antingen till hösten eller nästa vår hoppas vi :)

Svar på tråden Bröllopsresa - vart?