• fröken­kröger
    Äldre 18 Apr 10:25
    3952 visningar
    8 svar
    8
    3952

    Vart hittar jag en fin bustier/korsett?

    Hej.

    Jag letar som en tok efter en fin bustier, korsett går ochså bra. Jag hittade en på lindex med då fanns den inte i små storlekar :(
    Vart har ni köpt era underkläder??

  • Svar på tråden Vart hittar jag en fin bustier/korsett?
  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 18 Apr 10:32
    #1

    Hej!
    Jag hoppar på den här tråden. Måste säga att jag behöver en som är ganska låg i ryggen och utan axelband.
    Hittade en på Guldklimpen i Eskilstuna, men just den fanns inte i min storlek, inte ens att beställa!

    Har försökt eniro-söka efter underklädesbutiker i Västerås, Enköping, Stockholm, men har inte haft så stora framgångar!

  • fröken­kröger
    Äldre 18 Apr 10:43
    #2
    BlåAugustibröllop skrev 2012-04-18 10:32:00 följande:
    Hej!
    Jag hoppar på den här tråden. Måste säga att jag behöver en som är ganska låg i ryggen och utan axelband.
    Hittade en på Guldklimpen i Eskilstuna, men just den fanns inte i min storlek, inte ens att beställa!

    Har försökt eniro-söka efter underklädesbutiker i Västerås, Enköping, Stockholm, men har inte haft så stora framgångar!
    Jag såg nu att Lindex kommer att få in en korsett i nästa vecka.
    Jag var inne på Triumph i stan och där fanns inte en enda korsett, konstigt nu i bröllopstider!!
  • JuliBr­ud89
    Äldre 18 Apr 11:00
    #3

    Jag tror jag ska ha denna http://www.sassystar.se/sexigaunderklader/korsettermidjekorsetter-obsessive-ob1073--korsett-amoresa-/id/1033/

    Den sidan ær jættebra! Finns otroligt mycket sexigt (och mycket konstigt :P) men den ær seriøs och billig dessutom!!

  • Äldre 18 Apr 11:04
    #4

    Ebay har hur många som helst. Som denna för ca 80 kr inkl frakt t ex:

    www.ebay.com/itm/330706767487&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649



    Sök på corset eller liknande så får man upp massor av träffar
  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 18 Apr 11:08
    #5

    Iaf jag vill gärna testa innan man köper. Anledningen till varför man köper korsett/bystier är ju oftast för att de ska ge stöd ev. hålla in.
    I mitt fall handlar om den måste vara tillräckligt långt ner i ryggen, och sånt måste man testa de för.

  • Tveket
    Äldre 14 May 07:51
    #6

    Skakar liv i den här tråden. Jag har samma problem som BlåAugustibröllop, behöver en korsett som är axelbandslös och låg i ryggen. Nån som har några tips?

  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 15 May 00:14
    #7

    Ett tips som jag kan ge är att faktiskt testa, även om du inte tror att det kommer vara tillräckligt lågt i ryggen. Har märkt att de jag testat har gått längre ner på ryggen än jag trott. Annars avfärdar man ganska många.

    Bor du nära Eskilstuna - gå in på guldklimpen. Är du inte mindre än 80c så tror jag att du ska kunna hitta någonting bra där.

  • Tveket
    Äldre 15 May 08:14
    #8

    Tack för tipset, tror jag får prova klänningen igen och rita ett sträck där den slutar och sen åka och prova mig fram.

    Jag har 60 i midje mått så tror tyvärr inte ska skulle hitta nåt på Guldklimpen men tack ändå! Glad

Svar på tråden Vart hittar jag en fin bustier/korsett?