• JuliBrud89

Snart bara 3 mån kvar! Hur långt har ni kommit i planeringen?

Nu ær det snart den 28 juli. Den stooora dagen smyger sig på!

Hur långt har ni kommit i planeringen? Vad har ni kvar? Vad har varit jobbigast?

Vi jobbar med att boka fotograf. Min kompis mamma ær duktig på att fotografera och har en bra kamera, men det ær ett problem.. Hon har superalvarlig astma. Så fort hon kænner lukt av parfym så får hon inte till att andas! Vi skulle ju vilja ha en fotograf øver middagen också.. Får se hur vi løser det!

Den "riktiga" fotografen som finns hær vi bor ær dyr och dom sæger hon inte ær så himla duktig.. Før ca 2500 får man 15-20 bilder i ett fult plastalbum. Vet inte om det ær vært det.. Får se :)

Annars ær maten bokad, lokal, kyrka, min klædsel ær færdig, gubbens kostym, hinderprøvning, transport från kyrkan, brudbukett och tærnblommor,

Återstår att skriva bordsplacering, åka till sverige och køpa øl och beileys, gøra iordning spriten, bestælla mitt løshår, køpa mer pynt till borden, møte med bageriet før snack om tårtan, och bandet vi skulle ha kunde tydligen inte, så vi ska hitta nytt, boka resa, køpa strumpband m.m. Mest småsaker :) 

Om någon har en bra check-lista får ni mer æn gærna dela med er av den också! 

• Svar på tråden Snart bara 3 mån kvar! Hur långt har ni kommit i planeringen?
  • Tveket

Gifter mig också den 28e Juli och känner att jag ligger rejält efter i planeringen. Vi har bokat kyrkan, lokalen, maten och drickat. Min klänning, tiara och slöja är inhandlat. Inbjudningarna är utskickade och OSA datumet har gått ut. That's it! Så pynt till lokalen, bröllopsresa, ringar, blommor, fotograf, m2bs kläder, hår, make, smycken, transport, festprogram, tårta osv är inte fixat än. Suck, får försöka hitta lite tid nästa helg och sätta igång på allvar med resten av planeringen.

• JuliBrud89
    Tveket skrev 2012-04-18 10:55:24 följande:

Gifter mig också den 28e Juli och känner att jag ligger rejält efter i planeringen. Vi har bokat kyrkan, lokalen, maten och drickat. Min klänning, tiara och slöja är inhandlat. Inbjudningarna är utskickade och OSA datumet har gått ut. That's it! Så pynt till lokalen, bröllopsresa, ringar, blommor, fotograf, m2bs kläder, hår, make, smycken, transport, festprogram, tårta osv är inte fixat än. Suck, får försöka hitta lite tid nästa helg och sätta igång på allvar med resten av planeringen.

Så trevligt att vi har samma datum! Om jag vore du skulle jag børja att boka frisøren før hår och smink først, så den inte førsvinner! Sen att bestælla bukett går ju ganska fort nær du vet vad du vill ha. Samma med tårta, ta en dag nær du bara ska ordna med saker infør brøllopet så får man mycket gjort! Jag brukar sætta mig ned vid datorn och kolla på saker (just nu ringar) så tænker jag øver det och bestæller nær jag kan sen :) m2bs klæder ær ju något du inte ska behøva ordna :) Det dær med festprogram tror jag vi skippar! Ser egentligen ingen mening med det :) Dety kluriga nu framøver ær den dær jævla bordsplaceringen.. Den ær svårast enligt mig :P Lycka till! 
  • AnnL

Jag gifter mig den 21/7 och har det mesta fixat.. Kvar är att göra klart vigsel och festprogram men de är påbörjade. Sedan ska maten provsamakas och menyn bestämmas. Hur tårtan ska vara är nästan klar men innehållet inte riktigt spikat än. Sedan musikutrustning till lokalen där vi väntar på svar från en kille. Spriten är inte heller inhandlad men nedskrivet så bara att skicka iväg beställningen. Så sista touchen skulle man kunna säga :)

• JuliBrud89
    AnnL skrev 2012-04-18 11:16:56 följande:
    Jag gifter mig den 21/7 och har det mesta fixat.. Kvar är att göra klart vigsel och festprogram men de är påbörjade. Sedan ska maten provsamakas och menyn bestämmas. Hur tårtan ska vara är nästan klar men innehållet inte riktigt spikat än. Sedan musikutrustning till lokalen där vi väntar på svar från en kille. Spriten är inte heller inhandlad men nedskrivet så bara att skicka iväg beställningen. Så sista touchen skulle man kunna säga :)
    Se dær ja! Du var minsann flitig :) Bra jobbat! Skønt att slippa stressa med allt sista månaden.
  • Tveket
    JuliBrud89 skrev 2012-04-18 11:16:43 följande:
    Så trevligt att vi har samma datum! Om jag vore du skulle jag børja att boka frisøren før hår och smink først, så den inte førsvinner! Sen att bestælla bukett går ju ganska fort nær du vet vad du vill ha. Samma med tårta, ta en dag nær du bara ska ordna med saker infør brøllopet så får man mycket gjort! Jag brukar sætta mig ned vid datorn och kolla på saker (just nu ringar) så tænker jag øver det och bestæller nær jag kan sen :) m2bs klæder ær ju något du inte ska behøva ordna :) Det dær med festprogram tror jag vi skippar! Ser egentligen ingen mening med det :) Dety kluriga nu framøver ær den dær jævla bordsplaceringen.. Den ær svårast enligt mig :P Lycka till! 
    Ja hår och make har jag grubblat på länge. Tycker det är så himla svårt. Vet ju hur jag vill se ut men känner inte att jag vill lägga ut en förmögenhet på det heller. Har lite svårt att lite på att folk är duktiga, är så rädd att jag kommer bli missnöjd med resultatet. Nåja, det blir ju inte bättre av att jag bara surfar runt på folks hemsidor utan att faktiskt kontakta dem. =P Ska nog göra slag i saken nästa helg. =)
  • AnnL
    JuliBrud89 skrev 2012-04-18 11:26:20 följande:
    Se dær ja! Du var minsann flitig :) Bra jobbat! Skønt att slippa stressa med allt sista månaden.
    Tack :) är mest för att det är så roligt och då blir det ju att man håller på mycket med det också :) Däremot är jag lite orolig för hur middagen och festen ska läggas upp, litar iofs på min toastmadame, hon är väldigt amitiös men å andra sidan har hon aldrig varit det förut så jag är lite orolig.. Hur mycket när det gäller middagen å festen ska man planera?
  • ninisbrud

Vi gifter oss 14/7 ... Planeringen är i full gång, men lite trögt tycker jag. Mycket att bita i

Svar på tråden Snart bara 3 mån kvar! Hur långt har ni kommit i planeringen?