• Godis

    Tips för borgerligt bröllop Österlen

    Efter mycket om o men så har vi kommit fram till att gifta oss i höst. Ett litet bröllop med bara familj närvarande. Dock så har vi problem att hitta lämpligt ställe på Österlen att vara på i november månad. 

    Har ni något bra förslag till oss, ute som inne? Och vilken förättare tycker ni e bra?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 22:24
    Går såklart bra med förslag på andra bra ställen i södra Sverige....:)
  • Svar på tråden Tips för borgerligt bröllop Österlen
  • Sara 120707

    Jag är ju naturligtvis partisk men jag tycker att ravlunda skjutfält eller hedarna vid brösarps backar är underbara. Stenshuvud är också fantastiskt på hösten.

  • Godis
    Sara 120707 skrev 2012-04-16 23:04:16 följande:
    Jag är ju naturligtvis partisk men jag tycker att ravlunda skjutfält eller hedarna vid brösarps backar är underbara. Stenshuvud är också fantastiskt på hösten.
    Hur e risken för att man blåser all världens väg där? Känns iofs som om det alltid blåser överallt på Österlen..
    Finns det lä lr liknande på något av ställena? 
  • yavanna81

    Letar ni efter ett ställe att vigas och sen ha middag eller bara ett ställe att vigas? Kronovalls slott och Kåseholms slott kan rekommenderas ifall ni vill ha både vigsel och middag, det senare passar jättebra för små bröllop. Båda ställena har vigselmöjligheter både utomhus och inomhus, vilket kan vara skönt om det regnar. Parken i Övedskloster eller Sövdeborgs slott kan vara alternativ om ni inte vill ha middag.

  • Godis
    yavanna81 skrev 2012-04-17 06:59:41 följande:
    Letar ni efter ett ställe att vigas och sen ha middag eller bara ett ställe att vigas? Kronovalls slott och Kåseholms slott kan rekommenderas ifall ni vill ha både vigsel och middag, det senare passar jättebra för små bröllop. Båda ställena har vigselmöjligheter både utomhus och inomhus, vilket kan vara skönt om det regnar. Parken i Övedskloster eller Sövdeborgs slott kan vara alternativ om ni inte vill ha middag.
    Huvudsakligen letar vi efter ett ställe att vigas på. Men hittar vi något "speciellt" ställe så kan vi tänka oss att ha både vigsel och middag där. Just nu är tanken att vi sk ha middag på Vitemölla Badhotell....
  • Sara 120707
    Godis skrev 2012-04-17 12:00:53 följande:
    Huvudsakligen letar vi efter ett ställe att vigas på. Men hittar vi något "speciellt" ställe så kan vi tänka oss att ha både vigsel och middag där. Just nu är tanken att vi sk ha middag på Vitemölla Badhotell....

    Vitemölla är ett bra val, där är riktigt fint.


    Tja blåst är man aldrig säker för på österlen, särskilt inte i november :)


    Så jag skulle nog rekommendera en vigsel där det finns möjlighet att gå in om ni skulle vilja. Fina slott är trakten nerlusad av så det är alltid ett alternativ, nackdelen är då priset.

Svar på tråden Tips för borgerligt bröllop Österlen