• lila01

Funderar på att rymma....

Hej!

Jag och min sambo har planerat att gifta oss i hemlighet, vi eller framför allt jag orkar just nu inte med all planering inför ett mer traditionellt bröllop.

Trots detta vill vi ju ha en speciell och romantisk dag, vi har bokat ett kapell, middag och övernattning på ett mysigt ställe. Men hur fungerar det i kyrkan, kan en vigsel med bara oss två bli en fin ceremoni? Jag tänker tex på psalmerna, känns kanske lite dumt att stå själv och sjunga....och ha solist el dyl känns också lite överarbetat.

Hoppas det är någon som har tips på hur man kan göra vigseln speciell för oss, och kanske även andra tips som gör dagen till "vår".

Vid ett senare tillfälle tänkte vi fira med familjerna.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Funderar på att rymma....
  • Misswert

Du kan ju kolla med präsen här hur man kan göra med psalmerna. Kanske kantorn i församlingen kan sjunga någon låt för er. Kolla med expeditionen.

Önskar nästan att vi gjort samma sak, dock vill min m2b ha det stora bröllopet, så det blir det...

• lisskulla

Gör som ni vill!

Min svägerska gifte sig med sin man och hade bara 2 kompisar som vittne. Vi fick MMS när det var klart!

Love

• puhig

Vi gifte oss borgerligt i hemlighet - vaktmästarna var vittnen och efteråt kom en vän som är fotograf och tog bilder. Vi hade inga solister eller folk runtomkring oss, eftersom ingen skulle veta och det blev jättebra. trots att det inte var någon stor ceremoni blir man ändå nervös...
    ni kanske inte behöver ha en solist och sjunga psalmer, hör med prästen vad som gäller. Vid borgerlig vigsel måste man ha med sig id-kort, och anmäla innan att man inte har med sig några vittnen. Därefter åkte vi iväg på en slottsweekend och det var jättetrevligt. Jag saknade feste lite men det var otroligt skönt att bara kunna rå om varandra och inte behöva ha en vigsel och fest att tänka. Man blir nervös även om det inte är några med.  

Svar på tråden Funderar på att rymma....