• Anonym

Han har rest utan att berätta

Jag har just fått veta att man pojkvän rest utomlands utan att berätta det för mig. Han har talat om det länge, men har nu åkt, fast utan att meddela mig. Förvisso berättar han aldrig för någon när han åker... Men jag ska ju föreställa "hans flickvän". För ett par veckor sedan hade vi en diskussion angående vad vi vill i livet. Jag sa att jag vill ha ett seriöst förhållande och om några år familj. Han sa att han inte vet vad han vill. Efter det har vi inte pratat mer om det. Och nu har jag förstått att han bara åkt iväg. Vad ska man säga...

• Svar på tråden Han har rest utan att berätta
  • Anonym

Det är nog inte att satsa på om du vill bilda familj snart. Han verkar vara väldigt omogen.

• JuliBrud89

Oh lord, jag hade ønskat att han skulle sætta nått i halsen och kom hem i en svart sæck eller nått.. Idiotiskt, så gør man inte!

• Evis01

Jag är ledsen, men då var han ingen att ha.
    Om du betyder något för honom skulle han ha berättat för dig om sina planer på att resa.

Kram!

• Anonym

Nej fy va dåligt!! Jag hade varit skitarg!!! Å inte hade jag velat ha han när han kom hem heller.. Fy va dåligt! Hade de vart jag hade jag känt att han kan stanna där...

• repsara

Men va?

Ja, då är ju helt klart inget att satsa på, så skulle ju ingen göra om man ville något seriöst med sin respektive. Uselt sätt att visa (jag gissar på det) att han inte vill något seriöst utan leva sitt eget liv.

Tråkigt för dig =( men kanske bättre nu än senare att få reda på att han inte är något att satsa på.

• Aniara4

Ja, då har han ju svarat klart och tydligt på huruvida han vill ha ett seriöst förhållande.

Om/när han hör av sig när han kommer hem får du säga att du ju har talat om hur du vill ha din frantid, och eftersom det är väldigt uppenbart att han inte ser på er relation på samma sätt har du inget annat val än att gå vidare så att du kan hitta någon som vill samma saker som du i livet.

• Anonym

What?! Han verkar tyvärr inte vara någon att räkna med, för jag tycker man iaf borde berätta att man har åkt utomlands och inte bara sticka iväg sådär. Tycker det verkar som att han inte bryr sig om dig.
    För isåfall borde han ju iaf ha berättat det för dig.. Jag hade blivit vansinnig om jag vore du..!

Men om du nu verkligen vill ha en framtid tillsammans med honom så tycker jag att du ska berätta för honom att det inte är acceptabelt att bara sticka iväg sådär, att han inte bara kan tänka på sig själv och bara skita i dig.
    För det är inte så man behandlar sin flickvän. Och eftersom han säger själv att han inte vet vad han vill så verkar han ju inte vara redo för ett seriöst förhållande, så då kan du nog tyvärr få vänta på honom ett bra tag.
    Mitt råd är då att inte vänta för länge, det är bortkastad tid. Jag gjorde själv det misstaget en gång i tiden, men jag insåg att jag förtjänade bättre så jag sket i honom och träffade sen istället en underbar kille som jag nu ska gifta mig med. Så kom ihåg att det säkert finns många andra bättre killar där ute som förtjänar dig mer! 

• DittVackraJag

Kan absolut sätta mig in i TS situation, inte alls roligt!Skrikandes
    Nä du TS, det finns sjukt många trevliga killar här i världen som hade velat ha dig med på utomlandsresan och dessutom vetat att de en dag vill bilda familj med dig.

Jag är stensäker på att det finns en "perfect match" för alla, så ta det lugnt så kommer en riktig pris komma när du minst anar det!Skrattande

Jag skulle rek. att du verkligen pratar med din pojkvän igen, att du tycker inte att det där beteendet är okej och poängtera ännu en gång att DU inte vill slösa tid på honom om han nu inte är precis det du vill och att han vill ha det som du vill ha.

Du måste följa ditt hjärta, för annars kommer du att ångra dig om du är kvar i relationen bara för att inte vara ensam - men i så fall (om han inte skulle ångra sig) så tror jag att du i alla fall kommer att känna dig ensam till slut, när alla vänner bildar familj och kvar är du och din pojkvän som fortfarande inte har ändrat på sig..

Håller tummarna för att det löser sig för dig, och du - stå på dig, för det är du värd! Solig

Love is in the air
Svar på tråden Han har rest utan att berätta