• Cicci90

    Dekorväv?!

    Är det någon som har tips på var man kan köpa dekorväv (äppelgrön eller silver) till ett bra pris?
    Tycker att panduros är lite dyra med 19,90 kr/meter. Vi kommer att behöva ca 50 meter..

    Har tittat i de äldre trådarna, men de tipsen har blivit för gamla..
    Och de tyska sidorna klarar jag inte av ;)

  • Svar på tråden Dekorväv?!
  • Jolaa

    Jag beställde nyss från en sida som heter www.sykompaniet.se


    Där finns ett material som heter sizoflor...Jag ska ha de som bordslöpare.


    Finns att köpa på metervara.

    /Johanna

  • Cicci90
    Jolaa skrev 2012-04-19 09:52:21 följande:

    Jag beställde nyss från en sida som heter www.sykompaniet.se


    Där finns ett material som heter sizoflor...Jag ska ha de som bordslöpare.


    Finns att köpa på metervara.

    /Johanna


    Tack för tipset! Men det var dyrare än vad det är i blomsteraffären hemma.. :)
  • Solstice

    Jag köpte från Ingrid Bänder som visserligen är en tysk sida men med frakt så betalade jag ca 14 kr för 15 meter,  och på sykompaniet skulle det blir 15,60 kr /m om du köper 50 m så oavsett så är det inte billigt med sizoweb/flor. Kolla tradera, har för mig att jag sett där men inte hittat just min färg dock men kan vara värt ett försök och har för mig att de var billigare men kanske svårt när du ska ha så mycket.

    Mao så rekomenderar jag nog att du köper från Sykompaniet.

    Lycka till!

  • Cicci90
    Solstice skrev 2012-04-19 10:17:24 följande:
    Jag köpte från Ingrid Bänder som visserligen är en tysk sida men med frakt så betalade jag ca 14 kr för 15 meter,  och på sykompaniet skulle det blir 15,60 kr /m om du köper 50 m så oavsett så är det inte billigt med sizoweb/flor. Kolla tradera, har för mig att jag sett där men inte hittat just min färg dock men kan vara värt ett försök och har för mig att de var billigare men kanske svårt när du ska ha så mycket.

    Mao så rekomenderar jag nog att du köper från Sykompaniet.

    Lycka till!
    Jag har tittat på tradera, men det finns ingen som har rätt färg..

    Som sagt så är Sykompaniet dyrare än vad det är i blomsteraffären hemma. Skulle få betala 15.50 kr här, så visserligen bara 10 öre, men jag slipper ju beställa på internet också. ;)

    Ingrid Bänder, har de/hon en hemsida? Kanke kan be killen titta. Han läste tyska på gymnasiet så det kanske finns någonstans långt inne i huvudet.. ;)
  • Solstice
    Cicci90 skrev 2012-04-19 13:36:54 följande:
    Jag har tittat på tradera, men det finns ingen som har rätt färg..

    Som sagt så är Sykompaniet dyrare än vad det är i blomsteraffären hemma. Skulle få betala 15.50 kr här, så visserligen bara 10 öre, men jag slipper ju beställa på internet också. ;)

    Ingrid Bänder, har de/hon en hemsida? Kanke kan be killen titta. Han läste tyska på gymnasiet så det kanske finns någonstans långt inne i huvudet.. ;)
    Här är en länk till sizoweben, jag är ingen höjdare på tyska heller men var väldigt lätt att förstå ändå:

    http://www.ingridbaender.de/vlies/sizoweb?farbton=125&limit=32
  • Moster Stina

    Om det är tänkt till dukar så måste jag bara varmt rekommendera att köpa tapet. Om man bara hittar den rätta så blir det jättesnyggt som löpare mitt på borden.


    Vi köpte på Coop bygg för 79 kr rullen, men det finns ju snygga på många ställen. Det var i alla fall mkt lätt att skära till och lägga ut på borden.


    (Jag hade också tittat på både organza och zizoflor och tyckte också att det både var dyrt och inte SÅ snyggt)


    Lycka till!

  • Cicci90
    Moster Stina skrev 2012-04-19 15:38:59 följande:

    Om det är tänkt till dukar så måste jag bara varmt rekommendera att köpa tapet. Om man bara hittar den rätta så blir det jättesnyggt som löpare mitt på borden.


    Vi köpte på Coop bygg för 79 kr rullen, men det finns ju snygga på många ställen. Det var i alla fall mkt lätt att skära till och lägga ut på borden.


    (Jag hade också tittat på både organza och zizoflor och tyckte också att det både var dyrt och inte SÅ snyggt)


    Lycka till!


    Tack för tipset, men tapet funkar inte riktigt med vår dukning. Vi behöver något lite genomskinligt för att det inte ska ta över resten. :)
    Tack ändå! :)
  • thean

    Jag köpte organzalöpare på Calligraphen tillslut, letade som du efter billigare alternativ, men hittade inget. Köpte 25 m i rätt nyans av rosa i den kvaliteten jag ville ha, + strumpeband och nån mer sak + frakt för 600 kr... Panduros är ju fin men fanns bara i stark cerise när jag ville ha skir rosa... Men å andra sidan så köpte jag nåt annat billigare än vad jagg budgeterat med, så det får gå på  ett ut!

    googla annars på billiga tyger, har köpt annat tunnt silkigt tyg på sy.se eller nåt liknande...

  • lamickis

    men är det organza ni vill ha som löpare är ju ebay.se helt klart ett tips! finns jordens alla färger och väldigt billigt!

  • Cicci90
    lamickis skrev 2012-04-26 15:15:40 följande:
    men är det organza ni vill ha som löpare är ju ebay.se helt klart ett tips! finns jordens alla färger och väldigt billigt!
    Det är tyvärr inte organza vi vill ha. Men tack för tipset :)
Svar på tråden Dekorväv?!