• ijkå
    Äldre 3 Oct 14:09
    37416 visningar
    12 svar
    12
    37416

    Pris på bröllopstårta

    Jag har hört här på BT att bröllopstårtan kostar ca 60-80:- per bit. Är det möjligt att en bröllopstårta då kostar ca 4000:-! Vi kommer att vara ca 55 st. Hur mycket kostar en vanlig tårta typ Princess? Några hundra för 15 bitar. Är det en extra exklusiv tårta man beställer till bröllopet?

  • Svar på tråden Pris på bröllopstårta
  • Sibell­a
    Äldre 3 Oct 14:25
    #0

    Jag tror att tårtan är extra exklusiv. Har t ex hört om många med härliga mousser i istället för vanlig princessfyllning eller vispgrädde. Sedan brukar bröllopstårtor var mer dekorerade också, och det kostar också extra. Och om man skall ha en i flera våningar med tårtställning och grejer...

  • hea
    Äldre 3 Oct 14:31
    #0

    Den bröllopstårta vi ska beställa är på höjden-dock utan ställningar och bitpriset är 19:-.Vi beställer på ett ortens konditorier.
    En vanlig princesstårta på 16-18 bitar kostar ca 250:-.Alltså är jag mycket nöjd med vårt tårtpris.

  • Kaffem­oster
    Äldre 3 Oct 14:37
    #0

    Kollade några ställen i Västerås, och priserna där låg mellan 33-40 kr biten för dekorerade bröllopstårtor i våningar.
    60-80 låter mycket om det inte är något alldeles extra ...

  • jessli­n*fru*
    Äldre 3 Oct 15:04
    #0

    Våran tårta kostade 1700 och var beräknad til 38 pers. Det var en vit chokladmoussetårta med hallonpannacottafyllning. Vad bor du någonstans? Är säkert billigare på mindre orter. Detta var i spånga/Sthlm.

  • Finta
    Äldre 3 Oct 15:24
    #0

    I Umeå ligger priserna från 20kr/bit och uppåt. Vi hittade ett litet konditori som gör tårtan för 20/bit.

  • mamma2
    Äldre 20 Nov 11:15
    #0

    Bara den är god! Själv så gör min pappa vår tårta men andra bröllop man varit på har haft jätte fina tårtor men de smakat skit! Alldeldes för söta mm. det var ingen som tog två gånger, ingen hit.

  • Ling
    Äldre 20 Nov 11:28
    #0

    Har hört att det ska kosta 37 kr biten och därikring på flera ställen.

  • Filur
    Äldre 20 Nov 11:36
    #0

    Om det finns en restaurangskola där ni bor kan jag rekomendera att köpa en därifrån. Vi gjorde det, den kostade 1000 kr och det räckte och blev över till 50 pers. Jättesnygg var den också.

  • elis
    Äldre 20 Nov 11:41
    #0

    fördelen med att köpa en bröllopstårta framför att bara beställa vanliga tårtor är att man får den i en "låda" och kanske på en ställning om man vill ha flera våningar, så att den klarar transport med mera.

  • Filur
    Äldre 20 Nov 11:45
    #0

    Vi fick med ställning och låda från restaurangskolan. Ställningen fick vi bara låna och lämnade en deposition på 500 kr som vi såklart fick tillbaks när vi lämnade ställningen.

  • Karin & Per
    Äldre 20 Nov 18:40
    #0

    det vi tittat på hittills ligger på 22 (eller om det var 23) kr per bit, är i karlskoga.
    //karin

  • MiaMar­ia
    Äldre 21 Nov 18:34
    #0

    Bra tips med restaurang skolan! Ska kolla upp det. Annars tar vårt kondis 25 kr /bit. OM man ville hyra tårtställningen kostade det 500 kr.

Svar på tråden Pris på bröllopstårta