• millomillo

Tips på Placeringskort

Behöver lite idér på placeringskort. Har verkligen inga "roliga" idéer om detta. Lägg gärna upp bilder på hur era placeringskort ska/såg ut :)

• Svar på tråden Tips på Placeringskort
  • gbg2012

Såhär ska våra se ut, gjort själva. Ska vara tjockare papper på det vita än nu(bara ett vanligt nu)
  • AnnL
    Retrobohem skrev 2012-04-13 23:10:17 följande:
    Vi ska ha festprogram som ligger fint med namn på något sätt.
    Jag tror att vi också kommer att göra så.. Tänkte först ha separata placeringskort men nu lutar det åt att vi trycker namnet på festhäftet ist :)
  • ninisbrud

Vi har plockat små fina stenar och på dom ska namnen stå

• sabz

Våra ska se ut såhär fast i Rosa och vitt:

Guide finns på www.brudobrollop.se/ under "Gör det själv" och "placeringskort" :)

• AnnL
    sabz skrev 2012-04-26 15:01:21 följande:
    Våra ska se ut såhär fast i Rosa och vitt:

Guide finns på www.brudobrollop.se/ under "Gör det själv" och "placeringskort" :)

Superfina!!! Men jag fattar inte hur man ska fästa dem på glaset, öppnade mallen och där är det ju 12st hjärtan men några var streckade, äääh jag fattar nada hjälp mig :D
  • AnnL

HAHA ja men nu fattar jag, skär en skåra längs linjen.... Flört

• sabz
    AnnL skrev 2012-05-16 08:25:00 följande:
    HAHA ja men nu fattar jag, skär en skåra längs linjen.... Flört
    hahaha precis Skrattande
  • AnnL

Så nu har jag testat att göra ett hjärta, dock i fel färger, ska vara en annan nyans på den gröna och själva etiketten ska vara gul och slutligen ska namnet skrivas finare med svart penna :P

Satte ihop dem med en liten skruv (som vi hade i inbjudningskortet) min m2b är mekaniker och för att det inte bara skulle vara blommor på korten fick han en skruv som symboliserar honom :)

• sabz
    AnnL skrev 2012-05-23 07:35:26 följande:
    Så nu har jag testat att göra ett hjärta, dock i fel färger, ska vara en annan nyans på den gröna och själva etiketten ska vara gul och slutligen ska namnet skrivas finare med svart penna :P

Satte ihop dem med en liten skruv (som vi hade i inbjudningskortet) min m2b är mekaniker och för att det inte bara skulle vara blommor på korten fick han en skruv som symboliserar honom :)

Åh vad snyggt!
    Den där skruven gjorde verkligen sitt!
    Måste ta och sätta igång med mina! Har köpt rosa papper så nu måste jag bara printa de.

Tyckte du att hjärtarna var i en bra storlek? Jag tycker de känns lite för små nämligen :s
  • car1021

Jag har gjort sådan här. Tänkte sätta ett snöre i de och sedan knyta fast de runt glasen.

• lepaus
    Jaget skrev 2012-05-24 11:10:25 följande:
    www.celebrations.se/brollopsshop/placeringshl...
    De här tycker jag är söta. Lite dyra dock. Men å andra sidan. På 50 gäster kan det vara värt det att lägga 850 kr på varsin sådan tycker jag då gästerna kan spara de som present och minne!
    Här finns det liknande (om inte likadana?) i 12 pack för 120 kronor, kanske kan vara ett alternativ? http://www.celebrations.se/brollopsshop/placeringshllare/brllopsklockor-hllare- 
  • AnnL
    sabz skrev 2012-05-24 10:42:11 följande:
    Åh vad snyggt!
    Den där skruven gjorde verkligen sitt!
    Måste ta och sätta igång med mina! Har köpt rosa papper så nu måste jag bara printa de.

Tyckte du att hjärtarna var i en bra storlek? Jag tycker de känns lite för små nämligen :s
    Tack! Är supernöjd :)

Jo dom var bra för de vinglas vi ska ha är mycket mindre än de som är på bilden så det vart riktigt bra. Men jag håller med om att har man lite större glas så blir dom pluttiga.
  • sabz
    AnnL skrev 2012-05-28 07:26:08 följande:
    Tack! Är supernöjd :)

Jo dom var bra för de vinglas vi ska ha är mycket mindre än de som är på bilden så det vart riktigt bra. Men jag håller med om att har man lite större glas så blir dom pluttiga.
    Jag har gjort mallen lite större, men jag ska testa först med de små och se hur det blir. :)
Svar på tråden Tips på Placeringskort