• Sanna87

Vågar man handla från ebay?

Har hittat en fin klänning på ebay men ebay är helt nytt för mig och har aldrig tidigare beställt ngt därifrån.

Vågar man köpa en klänning därifrån och hur fungerar det.

Ni med erfarenhet kan väl skriva och säga vad ni tycker.

• Svar på tråden Vågar man handla från ebay?
  • MyWeddingday

Hej! Jag har köpe en hel del därifrån och allt har funkat supersmidigt! Men dock inte kläder så det kan jag inte svara på men annars jättebra allting =)

• Viccan

Jaaaa de vågar man.

Jag har verklgen handlat väldigt mycket till bröllopet och jag har aldrig haft problem.

Har varan tagit lång tid har säljaren tagit på sig att leverera varan igen om den inte dyker upp, eller full ersättning tillbaka. Men de ha aldrig hänt att de inte dyt upp.

Däremot har en säljare meddelat att varan var tillfälligt slut och gav mig full ersättning tillbaka och bad så mycket om ursäkt.

Men jag har aldrig varit missnöjd utan jätte nöjd med allting.
    Självklart har jag blivit orolig ibland när vissa saker tagit 5-7 veckor att få. Men de får man räkna med när man beställer från Hong Kong, Kina eller andra länder långt bort.

• DittVackraJag

Jag har handlat allt ifrån löshår till klockor, till olika typer av dekorationer och ballonger, solglasögon, etc...
    Dock inte kläder än, men tänkte göra det nu till sommaren.Glad

Jag har bara bra erfarenheter från alla olika säljare som jag varit i kontakt med på eBay, och alla som jag mailat med har varit trevliga och snabba med sina svar dessutom.

Så handla på vettja! Flört 

Love is in the air
  • Jonkne

Ja det vågar man....men man ska vara medveten om att man kan få betala tull för kläder från länder utan för EU.
    Brukar ändå bli billigare Skrattande

• hjgs

jag vågade klänningen va det första jag köpte sen har det gått utför idag gjorde jag mitt 150:e köp på ebay. kolla in eby råden finns många bra tips

• Green

Jag handlar en del från ebay och för det mesta går det bra men färgerna kan skilja sig lite.

Däremot gick mitt sista köp åt helvete. Köpte en brudklänning som inte alls såg ut som bilden och dessutom var felsydd och passade inte alls trots att den var måttbeställd.

Svar på tråden Vågar man handla från ebay?