• M oony

    Varning för Weddingsuare i Gamlestan i Göteborg

    Måste bara varna för Weddingsquare i gamlestan.Har hämtat min brudklänning idag som de haft där ett tag efter att jag köpt den då de skulle göra några ändringar på den samt lägga upp den. De har inte lyckats göra de ändringarna som de skulle göra. Klänningen har hängt framme länge i butiken och samlat damm. De har även haft den hängandes bakom i affären dock utan plast eller garderob. Har ju varit inne och provat den ett par gånger och sett detta. Vet att den hängt framme då jag var inne och frågade om den var klar några dagar tidigare. Såg att den dessutom hade en liten fläck nu när jag kom hem. Säljaren ville sedan ha betalt för klädgarderoben, 250 kr men han "bjöd" på den när jag grymtade. Tror ni jag fick en ny garderob. Nej jag fick en begagnad lite halv smutsig garderob. Måste dessutom hitta en skräddare som kan fixa till klänningen. Tips på bra skräddare i göteborgs området mottages tacksamt. Jag är så besviken på deras okunnighet.

  • Svar på tråden Varning för Weddingsuare i Gamlestan i Göteborg
  • Fannyterez
    M oony skrev 2012-04-12 20:54:02 följande:
    Måste bara varna för Weddingsquare i gamlestan.Har hämtat min brudklänning idag som de haft där ett tag efter att jag köpt den då de skulle göra några ändringar på den samt lägga upp den. De har inte lyckats göra de ändringarna som de skulle göra. Klänningen har hängt framme länge i butiken och samlat damm. De har även haft den hängandes bakom i affären dock utan plast eller garderob. Har ju varit inne och provat den ett par gånger och sett detta. Vet att den hängt framme då jag var inne och frågade om den var klar några dagar tidigare. Såg att den dessutom hade en liten fläck nu när jag kom hem. Säljaren ville sedan ha betalt för klädgarderoben, 250 kr men han "bjöd" på den när jag grymtade. Tror ni jag fick en ny garderob. Nej jag fick en begagnad lite halv smutsig garderob. Måste dessutom hitta en skräddare som kan fixa till klänningen. Tips på bra skräddare i göteborgs området mottages tacksamt. Jag är så besviken på deras okunnighet.
    Usch va dåligt! Vad tråkigt att det hände dig inför din stora dag. Tyvärr vet jag inga bra skräddare i Göteborg, men jag tycker absolut du ska gå tillbaka och klaga på Weddingsquare. Så kan man inte göra, du borde fått avdrag på beloppet du skulle betala. Eftersom du inte blev nöjd med ändringarna samt att dom misskött klänningen under tiden dom haft den. Vänd dig till konsumentupplysningen om du är osäker på vad du kan kräva och inte. Så ka man inte bete sig om man har butik!

    Lycka till! 
  • Frulle
    Jag önskar att jag läst den här tråden innan jag gick på "klänningjakt"
    Kan bara hålla med:  Gå inte till Weddingsquare i Gammlestan, Göteborg
    Första gången jag var där, var personalen väldigt trevlig och hjälpsam. Plockade fram klänningar på löpande band och hjälpte till med snörning. 
    Jag hittade en klänning som jag föll för och bestämde mig för att det var "the one" . 
    Klänningen skulle tas hem i min storlek och det skulle sys på axelband. 
    Perfekt! Kände mig supernöjd! 
    Jag la beställning & handpenning på den i Januari - den skulle vara färdig i mitten av juni. När det utsatta datumet kom, och jag inget hörde från butiken ringde jag dem.

    -Nä.. klänningen hade inte kommit, men skulle komma veckan därpå..

    De hörde inte av sig, så jag ringde och frågade och nej...den var försenad men skulle komma nästa vecka - de skulle höra av sig... 
    Det gjorde de inte, när jag ringde efter ytterligare en vecka så hade den "just precis kommit in" ..... Nåja, jag skulle få min klänning och glad i hågen åkte jag dit på utsatt datum. Hade med mig min "påkläderska" så hon skulle kunna få "öva" snörning med överseende fr "experten" i butiken.. 

    Men säg den lycka som varar för evigt.. 
    Klänningen hade inga axelband, det var röda prickar (dock små, men ändå) på tyget och brännmärke fr strykjärn på snörena..

    När min "påkläderska" påpekade detta fick vi till svar "jag fixar det".. 
    När jag påpekar att jag hade beställt med axelband blev svaret "jag fixar det".. 
    Påpekade att "övertyget" (organza?) var sné-sytt uppe vid bysten kom han och drog i det för att kontrollera - och jorå, vi hade rätt även på den punkten - och jorå, "han skulle fixa det"... Och så var klänningen för lång, så han mätte och skulle fixa en uppläggning. 

    Jag betalar resten av priset, bokar ett datum när klänningen ska vara klar och åker därifrån. 

    När det är dags att hämta klänningen åker jag dit med en viss oroskänsla i magen. Som visade sig vara rätt... 

    De röda prickarna var borta men brännmärkena från strykjärnet på snörena var kvar - och när jag påpekar det säger han "nej, det är dom inte" - så jag får visa honom och säga "JO det är dom!" 

    Axelbanden är påsydda men alldeles för stora så de hänger vid armbågarna...... 

    Han mäter axelbanden igen, han ska ju fixa det... och jag påpekar åter igen de bruna fläckarna och han ska fixa även detta.. 

    Nytt datum bokas. 

    Det går ett par dagar och jag och min sambo pratar om hur vi ska göra med klänningen - vi är jäkligt trötta på strul och resor fram & tillbaka. Så vi bestämmer att vi ska hämta klänningen och få den fixad med någon annans hjälp.

    När vi kom för att hämta den var inte klänningen i butiken... "den kommer om en halvtimme"... Efter exakt 30 minuter kliver vi in i butiken och då skrattar han och säger "du skulle ju komma den 18e" Jag svarar iskallt - "Ja, men är klänningen här tar jag med mig den idag". 

    Han undrar om jag tar klänningen med bara en "plastpåse" över - "Nej svarar jag, har du inget bättre skydd för den?" Då hämtar han en skyddspåse, som han talar om kostar 250kr, men som han så snällt bjuder på.......

    Äntligen är klänningen hemma! Den hänger på en galge och är bara min - i nästa vecka ska en kollega hjälpa mig med slutjusteringar. 

    Jag kommer aldrig rekommendera den affären. 
  • Blivande Brud 2014

    ojjj!! vilka tråkiga och läskiga historier. jag har varit där två gånger. en gång var jag tärna när min bästa vän gifte sig och nu när det är min tur att gifta mig. både min bästa vän och jag har fått otroligt bra service. jag har dock inte fått min klänning än eftersom det finns lite ändringar som skall göras. återkommer med recension efter jag fått min klänning.

    Jag har hört mycket bra om ateljelouise.se/

    Har aldrig varit där själv, bara läst mycket bra om dom. Vet inte om det hjälper men värt att kolla upp kanske?

    Lycka till!

  • Blivande Brud 2014

    ojjj!! vilka tråkiga och läskiga historier. jag har varit där två gånger. en gång var jag tärna när min bästa vän gifte sig och nu när det är min tur att gifta mig. både min bästa vän och jag har fått otroligt bra service. jag har dock inte fått min klänning än eftersom det finns lite ändringar som skall göras. återkommer med recension efter jag fått min klänning.

    Jag har hört mycket bra om ateljelouise.se/

    Har aldrig varit där själv, bara läst mycket bra om dom. Vet inte om det hjälper men värt att kolla upp kanske?

    Lycka till!

Svar på tråden Varning för Weddingsuare i Gamlestan i Göteborg