• MariaMagdalena

Finns det någon vigselring bland dessa som passar våra enkla förlovningsringar (bild)?

Håller på att kolla efter vigselringar till vårt kommande bröllop Vi förlovade oss för 10 år sedan och tänkte väl inte riktigt ett steg längre ang våra förlovningsringar, dvs att dom en dag ska komma att passa ihop med en vigselring. Nu blir jag osäker, förlovningsringen vi har är väldigt enkel och tunn, tillsammans med den har vi en smal slät guldring. Vår budget är ganska smal, men har ändå hittat några ringar som jag gillar (6 st som visas här nedan). Vad tycker ni, skulle någon av dessa kunna passa ihop med ringarna vi har idag? Och vad gäller min blivande, blir det finast med endast vigselringen eller både och? Är jättetacksam för era åsikter!

Dom två översta är ringarna vi har idag!

f998d665698d91926698deabb971bdab_image_250x184.jpg
    Förlovningsring
    1353564-thumb.jpg
    Förlovningsring
    Förslag på vigselringar!
    klockan-ur-guld 3914kr.jpg
    1: Dessa till oss båda
    chanti.se.jpg
    2: Denna till mig och en slät till honom
    chanti 1772kr.jpg
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finns det någon vigselring bland dessa som passar våra enkla förlovningsringar (bild)?
  • Pyttsan

2 eller 3 tycker jag passar bra. 

• NilsKpyssling

Jag älskar nummer fyra, men hur är dessa höjdmässigt i förhållande till era förlovningsringar? För min del hade det fått styra ganska mycket..

• MariaMagdalena
    NilsKpyssling skrev 2012-04-11 10:57:46 följande:
    Jag älskar nummer fyra, men hur är dessa höjdmässigt i förhållande till era förlovningsringar? För min del hade det fått styra ganska mycket..

Där har du en poäng faktiskt! Skulle tro att den är högre i tjockleken till skillnad från min förlovningsring... Just nr 4 blir jag lite osäker på då det ser ut som om den är "urgröpt" på insidan, hur blir det då med graveringen?
  • NilsKpyssling

Det funkar säkert att gravera ändå, det är ju inte stena runt om, fast det beror ju på hur mycket text ni vill ha förstås..  Vill du ha en ring som inte är samma höjd så går det ju oftast att bygga på förlovningsringen så den blir rätt höjd (om man nu kan tänka sig det). Annars tar ni en bild och går till en guldsmed så får han/hon göra en som passar perfekt? :)

• Anneli256

Personligen så tycker jag som dom flesta är inne på att formen på förlovningsringen får vara avgörande. När vi valde vigselring såg vi ut en ring som vi kunde tänka oss (den var i rött guld) sedan tillverkade guldsmeden en som var exakt samma form som vår förlovningsring fast då i vitt guld som vi ville ha. Dom passar perfekt ihopa. Som sagt var personligen tyckr jag att det är snyggast. Men det är ju en smaksak. Av dom du har som alternativ så hade jag nog valt nr 3 fast med samma skena och bredd som förlovningsringen.

• MariaMagdalena

Alternativt skulle jag även kunna tänka mig att byta ut min förlovningsring mot tex en ringa av samma modell eller liknande som vigselringen fast i enklare utförande och att min blivande bara har en ring. Men hur gör man då med graveringen i hans ring, jag vill ju ändå att vårt förlovningsdatum ska finnas med i den

• Niini

Tycker alla verkar passa. Med så enkla förlovningsringar är det nästan bara skenan som kan sätta stopp :)

• MeaJ

jättefina ringar du hittat, men jag vill ändå tipsa om en annan ring till dig.
    den är en schalins ring som jag tror kan matcha förlovningsringen

• MariaMagdalena
    MeaJ skrev 2012-04-11 21:16:08 följande:
    jättefina ringar du hittat, men jag vill ändå tipsa om en annan ring till dig.
    den är en schalins ring som jag tror kan matcha förlovningsringen

Tack för tipset, den är jättefin och skulle säkert passa jättebra =) Vet du något pris på den? Vår budget är som sagt ganska liten..
  • MeaJ
    MariaMagdalena skrev 2012-04-11 21:38:25 följande:
    Tack för tipset, den är jättefin och skulle säkert passa jättebra =) Vet du något pris på den? Vår budget är som sagt ganska liten..
    Jag har själv varit och tittat på den och den kostade 4100kr 
  • Amejuli

Oj, röstade fel. Förstod inte riktigt vilken siffra som hörde till vilken ring först :-P

Röstade på trean men menade fyran! :)

• MariaMagdalena
    MeaJ skrev 2012-04-11 21:50:27 följande:
    Jag har själv varit och tittat på den och den kostade 4100kr

Tack! Då får jag kolla runt lite på hemmaplan om det är någon som har den så jag kan kika lite närmare på den

• MariaMagdalena
    Amejuli skrev 2012-04-11 22:00:49 följande:

Oj, röstade fel. Förstod inte riktigt vilken siffra som hörde till vilken ring först :-P

Röstade på trean men menade fyran! :)

Ja det blev lite plåttrigt tyvärr... Tack så mkt för din röst iaf =)
Svar på tråden Finns det någon vigselring bland dessa som passar våra enkla förlovningsringar (bild)?