• gbg201­2
    Äldre 6 Apr 10:02
    1906 visningar
    4 svar
    4
    1906

    Maldiverna??

    Vi har tänkt åka till Maldiverna som bröllopsresa. Är det fler som bokat/tänkt åka dit?

    Det har varit endel oroligheter där hur tänker ni kring detta?

    Var precis inne på UD och de avråder inte från att resa dit.  

  • Svar på tråden Maldiverna??
  • Äldre 6 Apr 12:56
    #1

    Vi var dit i maj/juni ifjol på bröllopsresa, var nog så nära paradiset man kunde komma. Dock var det ju inga oroligheter då ännu. Vet inte hur jag ser på saken (har inte följt med så noga) men varje hotell var beläget på en ö o det finns ju otaliga öar :) Kanske ni hittar nån som är lite lugnare o inte mitt i värsta oroligheterna. Vad jag förstått är det mest huvudstaden Male som är drabbad.


  • Amanda­547
    Äldre 6 Apr 19:56
    #2

    vi har oxå funderat på Maldiverna, får ja fråga vad en sådan resa kostar och på ett ungefär hur länge är man borta? Så långt har vi inte kommit än..

  • Äldre 6 Apr 20:07
    #3
    Amanda547 skrev 2012-04-06 19:56:41 följande:
    vi har oxå funderat på Maldiverna, får ja fråga vad en sådan resa kostar och på ett ungefär hur länge är man borta? Så långt har vi inte kommit än..
    Flyg + hotell kostade ~3400€ för oss, men då var det Finland - Maldiverna - Dubai - Finland. Vi spenderade en vecka på Maldiverna o en vecka i Dubai. Priserna på hotellen varierar ju beroende på vilken ö man väljer. Var väl inte superbilligt där då varje ö var ett hotell o där fanns allt man behövde. Båtarna som gick till huvudstaden var helt ärligt rätt saftiga, var ju enda sättet att ta sig till/från hotellet så man var ju tvungen att betala ;)
  • Äldre 6 Apr 20:08
    #4

    Är för övrigt lång flygresa så man ska nog stanna borta minst två veckor enligt mig :)


Svar på tråden Maldiverna??