• lantgrodan

Hur ser upplägget ut under festen med tal, lekar osv?

Jag har fått äran att vara tärna på ett bröllop! Mitt problem är att jag inte har varit på bröllop och därför inte har en aning om hur festen och dess upplägg ser ut.

Bruden önskar att jag och den andra tärnan fixar lite kuligheter under festen. Min fråga är när man bör planera in dessa lekar?! Det är ju trerättersmiddag med tal osv. När kommer talen? Är det toastmastern som annonserar talen? hur många tal kan man räkna med? Anmäler de sig, de som vill hålla tal?

Snälla, berätta hur ni har tänkt det eller hur det var på erat bröllop! jag behöver all hjälp jag kan få.

• Svar på tråden Hur ser upplägget ut under festen med tal, lekar osv?
  • Chicita

Om det finns en toastmaster så är det denne som har hand om när tal, spex mm passar in.
    Så ta kontakt med denne så kan ni hjälpas åt att planera lite Glad 

• sollan

Hej.

Som Chicita skriver så prata med toastmastern ifall det finns någon sådan utsett.

Oftast så brukar nog gästerna få anmäla i förväg sina tal mm till toastmastern så denna planerar in när under sittningen de skall hållas och i vilken ordning.

Vi har valt att ha toastmadame och våra gäster har fått anmäla till henne sina tal mm och mina tärnor har säkert nån rolig underhållning de planerat in med toastmadame.

Hur många som kommer hålla tal är omöjligt att sia om.

Lycka till.

120414 <3
  • lantgrodan

Tack!

Jo en toastmaster finns men bruden har bett mig och den andra tärnan att styra upp det hela då toastmastern inte är så "ordningssam" ;) Risken är stor att denne man kommer bli berusad tidigt under kvällen :D

Varför de valde denne man är en historia för sig men nu är det som det är.

Jag ska kontakta honom i alla fall, samt de som tagit emot anmälningarna och se hur det ligger till.

Ha en underbar dag!

• tessan85
    lantgrodan skrev 2012-04-04 09:18:46 följande:

Tack!

Jo en toastmaster finns men bruden har bett mig och den andra tärnan att styra upp det hela då toastmastern inte är så "ordningssam" ;) Risken är stor att denne man kommer bli berusad tidigt under kvällen :D

Varför de valde denne man är en historia för sig men nu är det som det är.

Jag ska kontakta honom i alla fall, samt de som tagit emot anmälningarna och se hur det ligger till.

Ha en underbar dag!

Som vanligt alltså. Mannen har positionen och kvinnan har funktionen.. Obestämd
Svar på tråden Hur ser upplägget ut under festen med tal, lekar osv?