• ECO wedding

Ni som designat era egna ringar...

Hejsan,

På grund av att jag tappade bort min förlovningsring för ett tag sedan och ännu inte hittat den har jag bestämt mig för att skapa en kopia av den. Jag har redan allt material som behövs men vet inte vem jag ska vända mig till för att skapa den. Det är en väldigt nätt ring med en enda sten. Någon som kan rekommendera en guldsmed/guldkedja och kanske någon som kan berätta ungefär man som man kan räkna att få betala för arbetet.

• Svar på tråden Ni som designat era egna ringar...
  • ECO wedding
    Jalle skrev 2012-04-03 18:34:04 följande:
    Vart bor du?
    Jag bor i Göteborg så har tillgång till de flesta ställen.
  • Jalle

Ok. Då kanske det är lite långt till Värmland? OM du nu skulle ha vägarna förbi Karlstad eller Sunne så kan jag rekommendera Katarinas guldsmedja www.guldsmedsbutiken.se/ Hon ska göra min vigselring och hon är väldigt duktig.

• misslane

Nu har jag inte sett deras jobb, men nordstan guld (vid kjell & co) har egen smedja. 
    De ska få göra min ring, så en kantig schalins ring blir rund och passar min förlovningsring. 

• Jessicaia
    Ark Design har gjort både min förlovningsring och vigselring. Han är relativt billig och gör helt på beställning. Han finns iofs på Öland, men driver allt genom internet. Kan varmt rekomendera honom! Han är mån om att allt blir rätt!
  • 987654321

hedens guld har gjort mina

• Marre12

Köpte våra förlovningsringar på Nordstans Guld och de är väldigt duktiga och har egen designer. Sen kan jag även rekommendera Wranges, där jag har pratat med en tjej som jobbar i verkstan och hon kan väldigt mycket om diamanter och guld och är bra på att ge tips. Ska ev. köpa min vigselring där!

Svar på tråden Ni som designat era egna ringar...