Blir så trött på mig själv
Jag har en lång historia. En pappa som ständigt och jämnt var otrogen. En fd man som ljög ständigt och jämnt (dock ingen otrohet vad jag vet) en x pojkvän som ljög och mest troligt också bedrog mig. Min självkänsla är inte på topp precis.. jag frågar både mig själv och min sambo dagligen vad han ser i mig, Jag har träffat världens underbaraste person, älskar honom över allt annat. En känsla som jag i djupet av mitt hjärta är övertygad är besvarad. Vi ska snart gifta oss. Jag borde vara den lyckligaste kvinnan i världen.
Jag är och har nog alltid varit svartsjuk av mig. Men det blir bara värre och värre desto närmre bröllopet vi kommer. Jag får utbrott som inte är befogade.. om jag tex lagt upp bilder eller gjort ett inlägg på hans sida på fb och han inte kommenterar det inom några dagar ( han är inte ute varje dag) men kanske har skrivit en annan kommentar eller gillat någon annans bilder så kan jag bli arg för det. Jag kan tex bli arg för att han har x på sin vänlista... även om det är många år sedan.. och han inte kommenterat eller skrivit något om mig så får jag för mig att det är för att han inte vill visa för dom att det är mig han är med och älskar. Jag känner mig urlöjlig.. Han har sitt relationsstatus synligt och är väldigt kärleksfull mot mig både när vi är ensamma och borta..
Detta kan tyckas är löjligt (vilket han säger när vi diskuterar det...) men det äter upp mig.. Känns som att det inte alls var så innan utan det blir värre nu när bröllopet närmar sig.. att jag försöker testa honom.. eller provocera honom.. Vad vet jag.. skitjobbigt. Att jag inte litar på män sedan tidigare kanske påverkar. Men varför blir jag så elak mot honom. Älskar ju honom av hela mitt hjärta och han förtjänar ju definitivt inte denna behandling.
Har tidigare .. spec när vi hade problem med hans x som inte lämnade oss ifred..gick jag på KBT för att kunna hantera mina känslor och det hjälpte ...
Är så rädd att mitt beteende ska förstöra mellan oss... det är ju det sista jag vill. Vad ska jag göra. Är det fler som beter sig märkigt när bröllopet närmar sig. Ibland kan jag känna.. tänka väldigt hastigt att det kanske är lika bra att bryta nu innan så slipper jag bli sårad sen. Jag kan inte fatt helt enkelt att jag har det så bra..o att han älskar mig.. trots at
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-03 14:23
att han visar det så mycket både genom ord och handling. Hans x har som sagt var trakasserat oss under lång tid. Bla genom att ringa för att berätta för min sambo att hon varit ute med sina väninnor..eller att hon haft inbrott i förrådet.. eller som nu sist.. för någon vecka sedan då hade hon och hennes väninna skickat mess till min telefon rörande deras sexliv..alltså saker som hände långt före min tid..
Jag vill bara ha lugn och ro o njuta av vårt förhållande..