• Joli84
    Äldre 3 Apr 10:37
    3000 visningar
    8 svar
    8
    3000

    Smultronställen

    Hej!
    Efter vigseln har vi fått tips av många att det är så värdefullt att komma bort ett tag och smälta hela upplevelsen och bara vara med varandra. Detta har jag tagit till mig! Och även om vi inte har planerat in någon lyxig bröllopsresa så har vi tagit ledigt veckan efter bröllopet och båda är sugna på att bara komma bort ett tag.

    Jag kommer att vara gravid i sjätte månaden så vi tänkte att en liten tripp i Sverige skulle vara mysigt. Bara åka bort några dagar och ta det lugnt. Därför vill jag ha tips på smultronställen i Sverige (kanske inte för långt norrut för det tar för lång tid att köra, tyvärr!). Vad har ni själva för smultronställen i detta långa land?

    Vi bor i Jönköping, Småland!
    Tacksam för svar! =)

  • Svar på tråden Smultronställen
  • Äldre 3 Apr 10:48
    #1

    Jag säger Dalarna rakt av. Finns inget underbarare ställe med all sin underbara natur och sitt lugn.

  • nuså
    Äldre 3 Apr 11:34
    #2

    Västkusten! Och då framförallt Bohuslän. Otroligt vackert =)

  • Joli84
    Äldre 3 Apr 11:35
    #3

    Tack för tipsen! =)
    Ja, jag gillar dalarna också! Eller jag har inte varit där så mycket, men det är så vackert där! =) Så Dalarna finns absolut med på min lista! Även västkusten! Det kanske kan bli en tripp västerut till kusten och sedan vidare norrut…

    Fler tips? {#emotions_dlg.flower}

  • paet
    Äldre 3 Apr 13:51
    #4

    Jag bor i Dalarna. Något speciellt du skulle vilja se här? Tällberg har ju kanonfina hotell! Kika på hotell villa långbergs. Kanonutsikt och så är deras minisviter billiga och snygga I ett av dem så finns det dubbla badkar

  • paet
    Äldre 3 Apr 13:51
    #5

    Insåg hur mkt smileys det blev *fniss* 
    Här har du en länk till villa långbergs http://villalangbers.se/ 

  • Äldre 3 Apr 14:01
    #6

    Jag kan helhjartat och varmt rekomendera vastkusten och om ni ar pa budget sa kanske bara en natt pa Salt och Sill pa Klädesholmen.. Det gjorde vi i slutet av forra sommaren och det var vart varenda krona! Du kan boka paket med middag och en natt pa hotellet inkluderat och maten ar helt gudomlig!
    http://www.saltosill.se/

  • Caroli­ne
    Äldre 13 Apr 11:34
    #7

    Mitt bästa smultronställe är Gotland, och särskilt Fårö. Min blivande make friade till mig vid raukarna på Langhammars :)  Inte långt därifrån finns världens charmigaste boende (vandrarhem). Du hittar mer info här http://www.slow-train.se  På morgonen bjuds man på den mest gudomliga frukost! Kan varmt rekommenderas!

  • Joli84
    Äldre 13 Apr 13:09
    #8

    Tack för tipsen! =)
    Det lutar åt västkusten nu! Har spanat in Salt & Sill och det verkar hur mysigt som helst deras flytande hotell. Kanske värt att spendera en natt.
    Dalarna spar vi på till en annan resa senare i höst, min sambo har det lite udda intresset att spela säckpipa och de har varje år en träff där uppe (alla säckpipenördar) så vi kanske åker dit då istället!

    Gotland är underbart! Om vi haft råd hade jag velat gifta mig där i domkyrkan! Om man hade obegränsade resurser hade det varit jätteroligt att skicka en liten båt/flygbiljett till alla tillsammans med inbjudan ;) Men vi gifter oss på Visingsö nu och det är också en fin ö! Gotland är vi på varje sommar v32, men tyvärr blir det ingen resa dit i år då vi ska få en liten bebis i början av september så det vågar jag inte chansa på att åka! Får ladda inför nästa år istället =)

Svar på tråden Smultronställen