• Anonym (Förvirrad)

Attraherad av annan

Ska gifta mig nästa år men har blivit så förvirrad. Relationen går lite på slentrian men det inga bråk eller sådana saker. Dock så har intimiteten förfallit en hel del. Problemet är att jag verkar verkar ha blivit lite attraherad av en annan. Jag vet inte om det är något övergående eller vad det är. Då jag var ganska ung då vi blev tillsammans så börjar jag fundera om det är någon slags gräsetärgrönarepåandrasidan-attraktion. Och inte blir det bättre av att det är en kompis till m2b. Jag blir inte riktigt klok på vad det är för fel på mig. Känns bara kaotiskt känslomässigt inom mig.

• Svar på tråden Attraherad av annan
  • Daludd

Det lär man väl bli både en och två gånger under ett helt gift liv tillsammans. Frågan är vad man gör med det.

• Anonym (FruÅngest)

Väljer att vara annonym för fösta gången. 

Vi har inte haft sex på ett år, jag älskar honom över allt annat på jorden men det funkar inte. Så vi väntar ut det istället för att tvinga mig ha sex.

Precis som du var så fanns det en annan, som nu mera är bort glömd.
    Tro mig, gör inget dumt! Ta dig tid att vara ensam och besluta dig för vad DU vill ha.

Jag valde att både ha en sambo och en annan pojkvän för något år  sedan. Nu kan jag inte få det ogjort och jag ångrar mig.

TID TID TID! Ge dig själv TID! Glad 

Hjärta 

• Lenblo

Håller med ovanstående. Gör inget dum!!!
    Men ni kanske skulle försöka hotta upp förhållandet lite. En okomplicerad relation är en bra grund att stå på men man vill ju ha lite kul också. Det finns gott om förslag i den här tråden:

www.familjeliv.se/Forum-4-51/m55994607-1.html

• Anonym

Det där är en "gräset-är-grönare" situation. Man älskar den man lever med, men faktum är att man några år in i relation inte blir jätte kåt av en blick längre.
    Det där man hade i början när man hade sex i hallen och sen i sovrummet och sen en gång till i duschen på samma kväll det försvinner med tiden.

Vi har perioder där vi inte har sex alls, men vi pratar om det och är nöjda med det så för det kommer alltid tillbaka igen. Så länge vi inte är osams och har ett bra förhållande i övrigt räcker det att hålla varandra i handen och kramas lite. Så har vi sex igen när det faller på och kommer naturligt, har gått 2 månader ja då har det de, inte hela världen bara förhållande är lyckligt!

Klart man blir attraherad av andra det är männskligt. Men om man tar det så långt att man gör något dumt och dessutom fortsätter ha sex med den andra personen så kommer de sexet så småningom sluta vara spännande det med.

Jag var otrogen i mitt förra förhållande, inte bara en gång utan flera, just för att jag saknade spänningen. Och oj som jag ångrar det. Han fick aldrig reda på det så vi gick skilda vägar efter nästan 5 år av andra anledningar, men jag har så många gånger önskat att jag inte hade varit otrogen det låter dumt men jag älskade ju verkligen honom men jag ville helt ärligt bara ha riktigt hett sex.

Men min nuvarande är det klart jag kommer i kontakt med människor jag blir attraherad av, men det är väldigt sällan då jag är så bekväm med vårt förhållande. Jag tycker att min sambo är det sexigaste som finns och när vi väl har sex är det grymt även om det är sällan.
    Men de gånger jag känner mig attraherad av någon annan och inte kan få det ur huvudet, jag då tar jag till fantasierna när jag är ensam hihi =)

• Aniara4

Det där är ju en av de saker man får ta med i beräkningarna när man väljer att gifta sig, och en av anledningarna till att jag personligen tycker det är smart att vara tillsammans i några år innan man gifter sig. För det är ett faktum att alla relationer blir vardagstråkiga efter ett tag (lyckligtvis kan den även gå över och tokförälskelsen komma tillbaka då och då) samtidigt som det oundvikligen finns flera attraktiva personer där ute i världen som man kan råka träffa på. Och det man lovar när man gifter sig är (bland annat)  just att avstå från alla de där potentiella romanserna som dyker upp senare i livet.

Det kan förstås hända att man har valt fel från början och att den som dyker upp är mer rätt, men jag tror det är väldigt sällsynt. Att någon gång känna sig attraherad av något annat är inget konstigt och inget problem, och inget att bry sig om, men om man på allvar överväger att göra något åt saken och gå bakom ryggen på sin partner ser jag det som en signal att det är dags att granska den relation man har, om man är missnöjd med den på något sätt, och vad man i så fall kan göra åt det.

Svar på tråden Attraherad av annan