• Mijan

Desperat behov av festlokal Sthlm, tips mottages...

Jag friade 29/2 2012 och han sa JA! Eftersom jag är mammaledig så tänkte jag att det inte skulle vara några som helst problem att hitta en lokal men båda mina förslag har gått i stöpet. Det ena stället på grund av sin öppettid som är till kl. 01 och den andra på grund av de dyra priserna på vinet (400 kr per flaska). Blir ju hur dyrt som helst om man vill ha en rejäl fest då.. 

Så jag behöver hitta en lokal snarast och nu börjar jag känna mig desperat.. Hade tänkt gifta mig i anslutning till lokalen om det går...

Kravspec:
    Något charmig lokal iaf och inte någon som är under jord utan fönster
    långa öppettider (gärna till 03)
    Möjlighet att ta med egen dryck är ett stort plus.
    Ska rymma 80-85 personer.
    Gärna nära Stockholm City 
    Prisvänlig i övrigt förstås
    Ingen nackdel om det går att övernatta också då ingen av oss är från Sthlm utan 
    släkt kommer att behöva sova över.

Några som helst förslag någon???

Tack på förhand!

//Maria 

• Svar på tråden Desperat behov av festlokal Sthlm, tips mottages...
  • missfroggy

Kolla in Skafferiet i Nacka. Det tar 9 minuter att åka från centralen i Stockholm till lokalen. (enl.Eniro) Du kan inte ta med egen dricka men prisvärd i alla fall. Jag ska ha min brøllopsfest där i augusti.

www.skafferiet.se

Lycka till

• MariaWim

Vi hittade inte heller ngn lokal som har öppet till 03, kan vara svårt att hitta.

Vet att det finns en lokal ute på Skeppsholmen, minns inte namnet där jag tror att man får ta in både egen mat och dricka. Vet inte öppettiderna.
    Vi ska vara i Fjärilshuset i Haga det kan jag rekommendera.

Vårt andra alternativ som är restaurang (inte egen mat eller dricka) var Backstugan i Solna.

Men det beror ju lite på om man vill vara norr eller söder om stan.

• Mijan

Tack för svar! Har skickat offertförfrågan till Skafferiet (men missfroggy kanske redan har datumet 25/8 bokat ;)? Mariawim; hur länge får man vara på Fjärilshuset? Är det kl 01 som gäller?

• MariaWim

De har öppet till 02 iallafall

Mijan skrev 2012-04-02 21:05:36 följande:
    Tack för svar! Har skickat offertförfrågan till Skafferiet (men missfroggy kanske redan har datumet 25/8 bokat ;)? Mariawim; hur länge får man vara på Fjärilshuset? Är det kl 01 som gäller?
  • missfroggy

Nej. Jag har lagt beslag på 18 augusti :) Har pratat med dem i telefon och de var supertrevliga.

• Mijan

Ok tack! Ska kolla båda. Ligger lite sent men skam den som ger sig ;)

• mica

Ett tips är att kolla telegraf i Nacka. Var på bröllop där i aug och ska på ett till nu i aug. Man får ta med egen dricka, man kan vara där till 03, stor lokal med takbjälkar. Lycka till!

• rosasten

Vi har också varit och kollat lokaler i stan och bestämde oss förra veckan, det är inte för sent att hitta lokal!!

Vi kommer ha bröllopet på Hellstens Malmgård, för de var så trevliga där och lokalerna var perfekt för vår fest. Förra veckan hade de fler tider kvar i sommar verkade det som, (de är just nyöppnade).

Det är en liten herrgård, fast mitt i stan nära Zinkensdamm. Man kan boka övernattning där om man ska ha gäster. Det är familjärt och de är duktiga på att laga mat, vacker och romantisk festsal och två mindre rum i fil intill som man hyr, 1700-tals stil. De är mycket trevliga, serviceminded och visar runt och lyssnar på de önskemål man har. www.hellstensmalmgard.se

Vår fest kommer vara lite mindre. Det gäller att besöka många ställen och hitta något som passar. 

Jag kan även rekommendera Carlhälls gård på Långholmen. Det är en jättemysig gård man kan hyra, där finns det gott om plats, charm och ligger precis vid vattnet. Om man har borgrelig vigsel kan man ha cermonin vid vattnet nedanför.
    www.carlhallsgard.se 

Annars kan man ju hyra någon restaurang, om man vill ha festen i stan, fast det kanske inte är lika romantiskt som en gård? Kan rekommendera www.restauranghimlen.se Högst upp i skrapan. 

Svar på tråden Desperat behov av festlokal Sthlm, tips mottages...