• Dolly P

Vilken vattenfast mascara?

Sitter och funderar på vilken mascara man ska ha. Den måste givetvis vara vattenfast. Kan tänka mig att det blir en och annan tår.  Vill inte heller ge typ 300kr för mascaran.

Funderar på någon av dessa.

Falsies Volum’Express Waterproof

Max Factor False Lash Effect Mascara

Är det någon som har testat någon av dessa?

• Svar på tråden Vilken vattenfast mascara?
  • Syrinx

MF False Lash Effect har varit min trogna följeslagare sedan den kom, och den är fantastisk! Ger både volym och längd som heter duga - jag har flera gånger fått frågan om jag har lösögonfransar. Nu pratar jag alltså om den vanliga, inte den vattenfasta. Det är ju ofta skillnad, olika stor, mellan de vanliga och de vattenfasta, så jag är också intresserad av att veta hur den vattenfasta varianten fungerar.

• Dolly P
    Godis skrev 2012-04-01 19:11:27 följande:
    Är du ute efter längd eller volym eller både och?
    Både volym och längd.
  • Dolly P
    Syrinx skrev 2012-04-01 19:17:17 följande:
    MF False Lash Effect har varit min trogna följeslagare sedan den kom, och den är fantastisk! Ger både volym och längd som heter duga - jag har flera gånger fått frågan om jag har lösögonfransar. Nu pratar jag alltså om den vanliga, inte den vattenfasta. Det är ju ofta skillnad, olika stor, mellan de vanliga och de vattenfasta, så jag är också intresserad av att veta hur den vattenfasta varianten fungerar.
    Kan det skilja så mkt på den vanilga och vattenfasta då? Har läst mkt positivt om denna.
  • Lillis82

va och kollade mascara i helgen och blev rekommenderad 38grader. En mascara som går att tvätta bort med vatten.. 

Köpte den men har ännu inte testat den genom att grina.. Tungan ute Det är mitt stora problem.. jag är 100% säker på att jag kommer lipa i kyrkan då jag redan nu lipar om jag tänker på det.. så återkommer när jag testat med tårar.. men hittills så har det vart fantastisk.. va ute ich dansade i fredags med den.. 

• Dolly P
    Lillis82 skrev 2012-04-01 21:02:17 följande:
    va och kollade mascara i helgen och blev rekommenderad 38grader. En mascara som går att tvätta bort med vatten.. 

Köpte den men har ännu inte testat den genom att grina.. Tungan ute Det är mitt stora problem.. jag är 100% säker på att jag kommer lipa i kyrkan då jag redan nu lipar om jag tänker på det.. så återkommer när jag testat med tårar.. men hittills så har det vart fantastisk.. va ute ich dansade i fredags med den.. 
    Jag läste att den inte var sådär jätte bra. så den går nog bort för min del.
  • Lillis82
    Dolly P skrev 2012-04-01 21:27:25 följande:
    Jag läste att den inte var sådär jätte bra. så den går nog bort för min del.
    tråkigt om det är så.. men hoppas att de har fel Glad som sagt så har den hittills vart super.. dansade till 5 på morgonen utan att den försvann eller gav svarta märken under ögonen.. men som sagt.. vet ju inte hur den är när man lipar.. 
  • Dolly P
    Lillis82 skrev 2012-04-01 21:33:49 följande:
    tråkigt om det är så.. men hoppas att de har fel Glad som sagt så har den hittills vart super.. dansade till 5 på morgonen utan att den försvann eller gav svarta märken under ögonen.. men som sagt.. vet ju inte hur den är när man lipar.. 
    Kan du inte testa att gråta en skvätt nu ikväll eller tidigt imon på morgonen? Flört Ger den någon volym och längd?
  • knyttan
    Lillis82 skrev 2012-04-01 21:02:17 följande:

Den är jättebra, det kan jag intyga! Den sitter verkligen bra och smetar inte, men går alldeles utmärkt att ta bort med varmt vatten. Jag har till och med lip-testat den så jag kan intyga att den funkar. Det finns bara två negativa saker med den (tre om man tycker att priset är för högt då)
    1, när man har använt den ett tag (alltså om det har gått en tid efter att man har öppnat tuben) så upplever jag att den flagar lite och då kan man få in vassa flagor i ögonen = otrevligt. Inte något jättestort problem egentligen, men jag tycker att man kan förvänta sig längre hållbarhet till det priset.
    2. Den ger fin längd men inte så mkt volym. För mig passar det fint som har täta ögonfransar redan och vanlig volymmascara blir bara totalkladdigt, men om det är volym man vill ha ska man inte välja denna.

Jag kommer nog att satsa på 38 C iaf till vårt bröllop. Trots ovanstående invändningar.... Jag köper iofs aldrig mascara för under 200 kr, tycker att de jag har provat har varit värdelösa rent ut sagt så just när det gäller mascara lägger jag hellre en hundring extra.
  • Dolly P
    knyttan skrev 2012-04-02 01:07:45 följande:
    Den är jättebra, det kan jag intyga! Den sitter verkligen bra och smetar inte, men går alldeles utmärkt att ta bort med varmt vatten. Jag har till och med lip-testat den så jag kan intyga att den funkar. Det finns bara två negativa saker med den (tre om man tycker att priset är för högt då)
    1, när man har använt den ett tag (alltså om det har gått en tid efter att man har öppnat tuben) så upplever jag att den flagar lite och då kan man få in vassa flagor i ögonen = otrevligt. Inte något jättestort problem egentligen, men jag tycker att man kan förvänta sig längre hållbarhet till det priset.
    2. Den ger fin längd men inte så mkt volym. För mig passar det fint som har täta ögonfransar redan och vanlig volymmascara blir bara totalkladdigt, men om det är volym man vill ha ska man inte välja denna.

Jag kommer nog att satsa på 38 C iaf till vårt bröllop. Trots ovanstående invändningar.... Jag köper iofs aldrig mascara för under 200 kr, tycker att de jag har provat har varit värdelösa rent ut sagt så just när det gäller mascara lägger jag hellre en hundring extra.
    Hur länge kan man ha den öppen innan den börjar flaga då?
  • aniara

Jag älskar The Falsies så den hade jag lätt köpt. Jag har inte använt den som vattenfast, bara som "vanlig", men jag kan inte tänka mig att det är någon större skillnad. Den utkonkurrerar massor med dyra mascaror (t.ex. Lancomes).

• Dolly P

Det blev en Falsies Volum’Express Waterproof. Hoppas den fungerar. Jag blev lite sur på hon som jobbade där. Hon började prata direkt om dom dyra. När jag sen sa att jag ville ha något lite billigare, så blev hon nästan lite sur och inte alls hjälpsam. Nästan så jag inte ens ville köpa en mascara där..

• knyttan
    Dolly P skrev 2012-04-02 07:26:13 följande:
    Hur länge kan man ha den öppen innan den börjar flaga då?
    Kommer inte ihåg, lite svårt att säga exakt så där... men jag tror att det kanske var ett par månader?
    Dolly P skrev 2012-04-02 20:32:46 följande:
    Det blev en Falsies Volum’Express Waterproof. Hoppas den fungerar. Jag blev lite sur på hon som jobbade där. Hon började prata direkt om dom dyra. När jag sen sa att jag ville ha något lite billigare, så blev hon nästan lite sur och inte alls hjälpsam. Nästan så jag inte ens ville köpa en mascara där..
    Gud så dåligt! Jag är ju som sagt ovan lite skeptisk till billigare mascaror (dock har jag inte provat just den, så kanske ska ge den en chans om den är så bra som ni säger Glad) men det värsta jag vet är snobbiga expediter som bara vill sälja det dyraste! Jag köper nästan alltid budgetalternativ annars och hatar när expediter tycker att man är dum som inte vill ha det mest exlusiva hela tiden! Bläh!
  • Dolly P

Nu har jag testat mascaran. Eller jag kletade på den innan jag drog till träningen. Den gav jätte fin volym och det var absolut inga problem att duscha med den. Jag såg inte ut som en panda när jag kom ur duschen. Jag är SUPER nöjdSkrattande

• Lillis82

Va kul att du är nöjd Dolly P Glad Jag har ännu inte testat min med tårar men tror den håller för det... 

• Krila

Jag kör med Kanebo. Bästa mascaran någonsin! Jag har långa ögonfransar och på mig funkar deras super! Lite dyrare, men helt klart värt pengarna

Svar på tråden Vilken vattenfast mascara?