• mariajernberg

    tips på bordsdekoration till utomhusdukning??

    Någon som har nått tips på någon bra bordsdekoration till utomhusdukning.


    Vet inte vad jag ska ha, men det känns ju lite tomt att bara slänga på en duk å sen inte så mycket mer.


    Är lite rädd för att det ska blåsa och ha sig, men hoppas på att vi slipper regn och blåst.


    (vi ska ev hyra ett stort tält, men de skyddar ju bara mot regnet)

  • Svar på tråden tips på bordsdekoration till utomhusdukning??
  • Pyttsan

    Vackra glasburkar med fina saker i? Stenar eller gjutna små betongfigurer? 

    Bara det inte är för stora saker eller kärl med hög fot så borde det ju gå med det mesta?Skrattande 

  • Solstice

    Vi ska också vara ute, i vår trädgård och ha tält. Vi kommer ha en vit duk med grön organza eller sizoweb ovanpå och så har jag köpt några små söta vaser för bordsdekorationerna som jag hoppas håller fast det. Annars får det väl bli till att lägga någon sten här o var!

  • mariajernberg

    Det var ju bra tips. Det där sizoweb hade jag inte alls tänkt på, men det är ju verkligen värt att kika upp. Och så lite fina glasburkar/vaser ovanpå de

  • Cicci90

    Ifall ni vill ha något som håller fast duken, men tycker att vanliga stenar är tråkigt så är det ju populärt med dekoration i betong nu. Finns i former rosor, hjärtan osv.
    Finns i blomsterbuktiker, handelsträdgårdar och inredningsbutiker bla. :)

  • mariajernberg
    Cicci90 skrev 2012-03-31 10:17:26 följande:
    Ifall ni vill ha något som håller fast duken, men tycker att vanliga stenar är tråkigt så är det ju populärt med dekoration i betong nu. Finns i former rosor, hjärtan osv.
    Finns i blomsterbuktiker, handelsträdgårdar och inredningsbutiker bla. :)
    ooo där sa du nått. Jag är ju kär i de där hjärtana om de är rätt jag tänker på.
  • Pyttsan

    Ni kan ju så påskgräs i låga vackra kaffefat och sedan lägga nåt fint i gräset. Enstaka blommor eller glasfigurer, snäckor, prydnadssaker eller ljusburkar.

  • Cicci90
    mariajernberg skrev 2012-03-31 10:23:18 följande:
    ooo där sa du nått. Jag är ju kär i de där hjärtana om de är rätt jag tänker på.
  • Green

    En eller flera stora skålar med flytande värmeljus och/eller blommor är både snyggt och håller duken på plats.

  • mariajernberg
    Pyttsan skrev 2012-03-31 10:37:32 följande:
    Ni kan ju så påskgräs i låga vackra kaffefat och sedan lägga nåt fint i gräset. Enstaka blommor eller glasfigurer, snäckor, prydnadssaker eller ljusburkar.

    Det skulle nog vara fint med lite blommor i gräs, de tror jag. Kan se lite olika bilder framför mig.


    Problemet är att jag verkligen är född utan gröna fingar. Jag kan knappt få mina plastblommor att överleva haha.

  • nuså

    Vi ska också vara ute så vi satsar på låga dekorationer (vilket jag tycker är trevligast i vilket fall eftersom man då kan se dem man pratar med på andra sidan...)
    Jag har fyndat diverse små vaser, flaskor, glas och liknande second hand som vi ska ha blommor och ljus i på olika sätt.
    Gillar när det är lite brokigt så det är bara bra att allt är olika =) 

Svar på tråden tips på bordsdekoration till utomhusdukning??