• veronym

    Borgerlig vigsel - Brudgummens klädsel?

    Hej

    Ni som gift Er borgerligt, men valt att ha kostym, vilken färg hade ni på skjorta och slipsen?

    Om ej kostym, hurdan klädsel hade Ni? 

  • Svar på tråden Borgerlig vigsel - Brudgummens klädsel?
  • Green

    Sambon hotade med håliga jeans och sliten T-shirt Flört
    Nej det blir mörkgrå kostym, ljusare grå och vitrandig skjorta och en ljusgrå slips med lite glittrande broderier.

  • Pertinax

    Min karl ska ha vit kortärmad linneskjorta och bruna byxor. Vi vill ha en enkel och jordnära stil. Vår klädkod är sommarfin.

  • SkövdeSophie

    Ta det som passar er/honom. Skall ni har gäster? Har ni valt någon klädkod?
    Jag har vigt många borgerliga par, där männen har haft allt från kostym till blåställ  

  • veronym

    Jo, 4 gäster. Men ingen fest efteråt. Uppklädda är vi p.g.a att vi kommer att fotogaferas efteråt.  Mannen kommer i alla fall att ha en svart kostym, men har problem med att välja färg på skjorta + slips att det ej blir för begravningsaktigt.

  • Jalle

    Min m2b ska ha mörkgrå (nästan svart) kostym, vit skjorta, orange slips och mörkblå näsduk med orange prickar, och ett par snygga svarta italienska skinnskor. Snygg som bara den!

  • Green

    Dressman har väldigt många fina skjortor och slipsar nu (det var där vi köpte till min blivande) Ofta har dom trevlig personal med god smak också om man är velig, utnyttja dom Glad

  • veronym

    Gifter ni er också borgerligt, Green? Vad ska du ha på dig?
     

  • Green

    Jag råkade byta från enkel Kinaklänning till Prinsessdröm de lux Skäms Borgerlig vigsel i trädgården så det blev lite väl maffigt men den är såååå snygg.

    Vi kör på ljusgrå skjorta och ljusare slips men har grå kostym. Det är rosa foder i krage och manchetter men det syns inte, tyvärr för mig, tur enligt gubben.

  • Magenta

    Vi kör borgerligt för att vi inte är troende, men inte desto mindre storslaget för det, så min m2b kör givetvis frack då jag kommer ha långklänning

Svar på tråden Borgerlig vigsel - Brudgummens klädsel?