• Brud 121212
    Äldre 30 Mar 14:59
    14523 visningar
    24 svar
    24
    14523

    Hålla-in-fläsket klänning att ha under brudklänningen, vart kan man köpa?

    hej
    E på jakt efter en underklänning till min brudklänning..
    En sådan där klänning som håller in fläsket så man blir 5 kg smalare utan att banta ;)
    Min klänning e några cm för liten så detta hade varit kanon...

    Någon som vet vart man han hitta det??

  • Svar på tråden Hålla-in-fläsket klänning att ha under brudklänningen, vart kan man köpa?
  • Bewi
    Äldre 30 Mar 15:02
    #1

    det brukar finnas på dom flesta underklädesbutiker som tex twillfit mm. Bor du i tex sthlm finns det massa på åhlens city och nk oxå :) lycka till!!

  • Brud 121212
    Äldre 30 Mar 15:04
    #2
    Bewi skrev 2012-03-30 15:02:13 följande:
    det brukar finnas på dom flesta underklädesbutiker som tex twillfit mm. Bor du i tex sthlm finns det massa på åhlens city och nk oxå :) lycka till!!
    bor i skåne med har ju åhlens i malmö, kan ju kika där =)

    tack
  • Äldre 30 Mar 15:25
    #3

    HM, Lindex KappAhl... tja de flesta har någon egen variant av det.

    Sen finns det på nätet. Tror bonprix har massa. Evas underkläder (tror jag dom heter) har också flera olika modeller. 

  • Äldre 30 Mar 15:30
    #4

    Här finns flera typer som formar och håller in
    www.feminint.se/shapewear-c-172-1.aspx
    Själv föredrar jag de i trosmodell, men det är nog olika

  • mariaj­ernber­g
    Äldre 30 Mar 15:39
    #5

    Det går ju nått på reklamen på tv:n nu och då är det en klänning som ska göra kroppen en storlek mindre.


    Så håll ögonen öppna :) Det ska jag för jag e också i behov av nått liknande. Men jag ska även kika upp de där som börjar som cyekelbyxor men sen även går upp över magen och håller in den.

  • Brud 121212
    Äldre 30 Mar 19:16
    #6
    mariajernberg skrev 2012-03-30 15:39:36 följande:

    Det går ju nått på reklamen på tv:n nu och då är det en klänning som ska göra kroppen en storlek mindre.


    Så håll ögonen öppna :) Det ska jag för jag e också i behov av nått liknande. Men jag ska även kika upp de där som börjar som cyekelbyxor men sen även går upp över magen och håller in den.


    kommer du ihåg vilken shop som gör reklam för den??
  • Äldre 30 Mar 19:23
    #7
    Brud 121212 skrev 2012-03-30 19:16:54 följande:
    kommer du ihåg vilken shop som gör reklam för den??
    Jag tror att det är Triumph som har den reklamen. Om det är den här reklamen vill säga:


    Vet inte om de har en egen webshop men man kan nog köpa Triumph lite överallt.
  • Rosend­al22
    Äldre 30 Mar 19:28
    #8

    Kan helt klart rekomendera en gamal hederlig korsett! Jag har beställt mina från korsetten.se och de gör susen... Både för figuren och kärlekslivet!

    Mät midjan och beställ 10 cm smalare så kan man dra åt efter tycke. Jag har ganska mycket löst skinn så jag kunde beställa 20 cm mindre och jag blir ca 10 cm mindre i midjeomfång och man blir timglasformad! Dessutom behövs ingen BH så man kan lätt ha en axelbandslös klänning.

    Kom bara ihåg - dra inte så mycket att du inte kan andas!

    Lycka till

  • Brud 121212
    Äldre 30 Mar 19:56
    #9
    Rosendal22 skrev 2012-03-30 19:28:20 följande:
    Kan helt klart rekomendera en gamal hederlig korsett! Jag har beställt mina från korsetten.se och de gör susen... Både för figuren och kärlekslivet!

    Mät midjan och beställ 10 cm smalare så kan man dra åt efter tycke. Jag har ganska mycket löst skinn så jag kunde beställa 20 cm mindre och jag blir ca 10 cm mindre i midjeomfång och man blir timglasformad! Dessutom behövs ingen BH så man kan lätt ha en axelbandslös klänning.

    Kom bara ihåg - dra inte så mycket att du inte kan andas!

    Lycka till
    tack för tips

    men vilken korsett skall jag ha???

    Har kollat men jag kanske kollar galet?
    Jag har 127 cm i midja och 135 i byst

    vilken skall jag ha?
  • Jonkne
    Äldre 30 Mar 20:04
    #10

    Spanx ska vara jätte bra :o)

Svar på tråden Hålla-in-fläsket klänning att ha under brudklänningen, vart kan man köpa?