• Annaly­n Claire
    Äldre 29 Mar 17:44
    4800 visningar
    21 svar
    21
    4800

    Elak kommentar? Vad tycker ni....?

    Jag fick en kommentar av en bekant idag ang. vårt bróllop. Vi gifter oss den 30:e Juni i år. Jag är 32 och min blivande make är 39. Jag har varit gift en gång tidigare (katastrofalt äktenskap där jag blev misshandlad mm....). Och hon frågade helt allvarligt om jag verkligen skulle ha ett så stort, fint bröllop när jag redan "fått"gifta mig en gång. Vad sjutton svara man på det??!?!! Jag blev så paff att jag bara stammande gick där ifrån. (Kan tillägga att mitt fórsta bröllop ägde rum när jag var 18.....)

  • Svar på tråden Elak kommentar? Vad tycker ni....?
  • Dejli
    Äldre 29 Mar 17:48
    #1

    Jag hade nog sagt något lika löjligt i stil med att "jag är ju inte oskuld längre, så jag kanske inte får gifta mig alls då, tycker du?"

    Eller bara frågat "jaså, varför inte då" och fortsatt med samma typ av "dumma" motfrågor ("kan du utveckla det", "hur menar du då") tills personens argument tagit slut...

  • Äldre 29 Mar 17:52
    #2

    Hmm... 
    Det var en nyhet. Får man bara ha ett ordentligt bröllop?
    Och vad händer i så fall när det är första gången för den ena, får bruden/ brudgummen gå hem efter vigseln då medans den som inte har gift sig tidigare får fortsätta med middag och fest?

    jaja, det var säkert en klok människa med genomtänkta kommentarer.
    Ungefär lika klok som min väninna som tyckte att vi skulle byta tema för att hon inte gillade medeltiden Solig 
    För det är ju deras bröllop... eller hur? 

  • Äldre 29 Mar 17:55
    #3

    Ibland så tänker inte folk när det pratar och budskapet blir illa, i ditt fall riktigt illa. 

    Jag har lär mig att det är dumt att få ovänner och lägga energi på människors okunskap och bättre veteande leder oftast till att jag mår dåligt själv.

    Så skaka av dig henne och fortsätt att planera er stora dag med ert bröllop och fortsätt vara lycklig!  


    Brud anno 2013
  • Annaly­n Claire
    Äldre 29 Mar 18:08
    #4

    Det är ju tur att jag inte kommer att ha en vit klänning iallafall...för då hade hon säkert fått en chock! (måste skratta lite åt det hela annars så blir jag så ledsen......)

  • Äldre 29 Mar 18:14
    #5
    Annalyn Claire skrev 2012-03-29 18:08:47 följande:
    Det är ju tur att jag inte kommer att ha en vit klänning iallafall...för då hade hon säkert fått en chock! (måste skratta lite åt det hela annars så blir jag så ledsen......)
    Klart du ska skratta åt det Solig
  • Jalle
    Äldre 29 Mar 19:03
    #6
    Chicita skrev 2012-03-29 17:52:11 följande:
    Och vad händer i så fall när det är första gången för den ena, får bruden/ brudgummen gå hem efter vigseln då medans den som inte har gift sig tidigare får fortsätta med middag och fest?
    Ja, jäklar! Då får jag säga till min m2b att han säger JA så kan han gå hem och lägga sig sen! Han har ju nämligen varit gift förut. Bra, då löser vi frågan om vem som ska vara barnvakt också.....

    Som sagt, bättre att skratta åt eländet!

    Låt det rinna av dig som på en gås, TS! Man ska försöka strunta i människor som stjäl energi.
  • Äldre 29 Mar 19:28
    #7

    Ojoj, snacka om att det hoppade ut en stor groda där. Men som sagt, låt det rinna av dig.


     


    Vi fick höra (av svärföräldrarna) att vi inte borde ha vilt till huvudrätt för en kompis till dem (som jag aldrig ens har träffat) inte tål smaken av vilt och svärmor föredrar nöt framför hjort.


     


    Jaha.


     


    Vi föredrar hjort framför nöt. End of discussion. :D


    Folk tror att de har rätt att komma med alla möjliga konstiga åsikter man inte frågat efter. Och ja, vi har ju yttrandefrihet för all del, men det är ju så himla onödigt i många fall. :)

  • Äldre 29 Mar 19:30
    #8
    Jalle skrev 2012-03-29 19:03:17 följande:
    Ja, jäklar! Då får jag säga till min m2b att han säger JA så kan han gå hem och lägga sig sen! Han har ju nämligen varit gift förut. Bra, då löser vi frågan om vem som ska vara barnvakt också.....

    Som sagt, bättre att skratta åt eländet!

    Låt det rinna av dig som på en gås, TS! Man ska försöka strunta i människor som stjäl energi.
    Ja och för att det ska gå fort att få fram det där Ja-et så kan du ju göra som jag och "hota" med att han inte får något tårta om han inte svarar ja Tungan ute

    Nej men seriöst då...
    Det kommer alltid finnas folk som har åsikter om ens bröllop oavsett om dom har något med det att göra eller inte. Man får försöka att inte ta åt sig. Och många av dom som inte får några reaktioner alls av sin omgivning skulle säkert gärna byta, bara så dom fick känna att någon brydde sig, även om denne sa fel saker. 
  • Oniq
    Äldre 29 Mar 19:33
    #9

    *haha* Har inte hon fått nått alls eller?
    Står det i den fantastiska jantelagen att man bara 'får' ha ETT stort bröllop och om man nu hamnar i situationen att man ska gifta sig igen då ska det banne mig vara litet och försynt?

    Jisses vad roligt :)


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Annaly­n Claire
    Äldre 29 Mar 19:45
    #10

    Tack alla! Nu kan jag verkligen skratta åt det hela istället!

Svar på tråden Elak kommentar? Vad tycker ni....?