• Brud  vår 2012

    stay up's

    Hej blivande brudar!

    hur ska ni göra med era underkläder?
    Jag tänker gå 'all in' ;)

    Min fråga är till er med sommarbröllop, kommer ni köra stay up's/strumpbyxor, eller tycker ni det blir för varmt?
    Jag kommer ha bh, trosa, strumpebandshållare i vitt, o då ska ju förstås stay upsen vara vita oxå, vilket säker kommer se jättebra ut tillsammans och på en solbrun kropp!
    Grejen är den att jag tycker vita ta ups bara ser bra ut, när man BARA har underkkläderna på sig, men tycker det är grymt fult när man har vita i skor och eller sticker fram under klänningen

    får beslutsångest ;) Ska jag skippa stay upsen helt, eller kanske ha bruna, eller bara gå i underkläder o skippa klänningen, he, he

    kram på er

  • Svar på tråden stay up's
  • Green

    .....eller så kan du ju "råka" behöva gå på toaletten precis innan klänningen ska av och då dra på dig stay upsen?!

    Jag ska gifta mig i slutet på Juli och det blir inga strumpor minsann. Jag vill inte svimma av värmeslag Flört 
    Blir på sin höjd ett par snygga trosor för klänningen tillåter inte mer.

  • Brud  vår 2012

    ha, ha jag hade oxä tänkt tanken om ett litet toa-besök!!


    O från början hade jag tänkt attskippa stay-upsen helt, pga värmen. Men eftersom jag vet att min blivande är 'tokig' i underkläder, tänkte jag ha det mer för hans skull ;)


     

  • Chicita

    Jag valde bort både strumpebandshållare och strumpeband för att det hade synts under min klänning.
    Körde istället ett par hudfärgade trosor med lite längre "ben" i spets som faktiskt var rätt läckra modellen till trots... Tungan ute 
    För mig var bekvämligheten det viktigaste av allt. Om jag inte känner mig riktigt bekväm och vet att mina underkläder kanske syns (eller i fallet med strumpebanden - buktar ut) under klänningen så skulle jag inte kunna slappna av helt och njuta av dagen och för min del så är det sexigare med någon som är avslappnad, glad och öppen. Än någon som är besvärad.

    Nu säger jag inte att ni andra skulle känna er besvärade. Men maken ser ju ändå inte vad ni har under förrän ni tar av er klänningen. Och det kan ni ju gå undan och göra på kvällen och byta till något sexigare sedan.
    För vår del så var det att stupa i säng som gällde. Vi hade varit i farten i nästan 20 timmar när vi kunde gå och sova och vi skulle upp ca 5 timmar senare för att släkten skulle komma och säga hejdå innan dom åkte hem... 

  • Monica89

    Funderar också på stays ups, strumpebandshållare och fina trosor och bh till. Men så sitter man och tittar på snygga korsetter, vilket är egentligen sexigast? Är ju ganska snyggt med något enkelt också.


    men precis som "brud vår 2012" så vet jag att min blivande skulle uppskatta ett par snygga underkläder. (han klagar ofta (på skoj) att jag aldrig har sexiga underkläder). Men vad är lagom snyggt? Man ska ju känna sig hemma i det också.

  • Brud  vår 2012

    jag köpte bh o trosa på Twilfit, fina, inte porriga ;)
    Men jag ska köpa till stay ups och strumpebandshållare och då tror jag att det blir en stilren helhet! Inte en massa spets eller tantigt, utan 'bara' snyggt o sexigt!
    Svårt att förklara, men jag går både på bekvämlighet o sexigt - så både jag o min kärlek blir nog nöjda =)

  • aniara

    Jag har nog tänkt ha stayups, ett par hudfärgade av bra kvalitet så att jag inte behöver strumpebandshållare. Jag tänker mest på att det ska vara praktisk, för att jag är en sån typ av person. Både strumpbyxor och strumpebandshållare känns opraktiskt under dagen. Sen kan man förstås byta underkläder framåt kvällen om man vill det.

Svar på tråden stay up's