• nuså

    färg på skorna (man)

    Hej alla stilmedvetna därute!
    Vi ska gifta oss i sommar, ute på landet i ganska avslappnad stil.
    Blivande maken kommer troligtvis bara ha kostymbyxor och skjorta. Frågan är vilken färg det ska vara på skorna om byxorna är ljusgrå och skjortan vit.
    Nån som har en åsikt? 

  • Svar på tråden färg på skorna (man)
  • Willow

    Personligen tycker jag det blir snyggare med ljusbruna/honungsfargade skor till gratt. Kan latt bli att det ser lite val strikt (mer business suit)  ut med svartaskor. Fast sen beror det ju pa vilken typ av grafarg byxorna har och vilken typ brunfarg pa skorna. Det basta ar nog att prova sig fram, kop skor pa oppet kop och prova hemma och se vad som passar bast till byxorna och vad som passar din blivanda make bast!


     


     


     

  • JesFre

    Enligt den gamla sko traditionen så är det bruna innan 18,00 och svarta efter. Men vem bryr sig  egentligen. Jag tycker att bruna är snyggast till grått vilken tid på dygnet det än må vara Glad
    Men vad vill mannen ha själv? 

  • Pyttsan

    Jag tycker också att bruna skor är snyggt! Var noga med att bätet har samma färg bara. Glad 

    Men både svarta och bruna kan funka, då skulle jag tänka på vilka han har mest användning av efter bröllopet.  

  • nuså

    Tack för svar!
    Dumt av mig bara att glömma att skirva att vi ska ha converse... Sambon har aldrig "finskor" i princip så det är roligare att köpa nåt som kommer användas. Converse t.ex.
    De färger vi har funderat på är svart, mörkgrå eller vit.
    Vad tror ni? 

  • Willow

    Varfor inte valja en kontrastfärg i sa fall. Vad har ni for fargtema? Eftersom han ar kladd ganska avslappnat redan sa kan det bli riktigt snyggt och frascht med en liten fargdetalj. Om han ska ha slips, matcha skorna med fargen pa slipsen, om ingen slips skulle jag satsa pa att kora pa fargtemat.

Svar på tråden färg på skorna (man)